سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۸۶۲ پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان قم

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال گذشته تعداد ۲۲۱ پروانه اشتغال به کار جدید و در مجموع ۱۸۶۲ پروانه اشتغال به کار حرفه مهندسی در استان صادر شده است.

ابوالفضل علیخانی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲۱ پروانه اشتغال به کار جدید صادر، ۱۶۴۱ مورد تمدید و ارتقا پایه صادر شده است.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: در سال گذشته پروانه اشتغال به کار معماران تجربی، انبوه سازی، کاردانی‌های فنی و مهندسین ساختمان به ترتیب به تعداد ۳۸، ۱، ۶۲، ۱۸۶۲ فقره وفق ضوابط و مقررات موجود صادر گردیده است. همچنین مجوز فعالیت در حرفه‌های مرتبط با ساختمان در قالب صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‌های حقوقی اعم از آزمایشگاه‌های فنی، سازندگان مسکن و ساختمان، شرکت‌های طراح و ناظر و مهندسان مشاور به تعداد ۱۷۲ پروانه صادر شده است.

علیخانی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: براساس گزارش وضعیت سامانه پروانه‌های اشتغال به کار مهندسین، کاردان‌ها و معماران تجربی ساختمان (سپامک)، اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل کل راه و شهرسازی استان قم در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست پاسخگویی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

به گفته علیخانی، در سال گذشته برای اولین بار در تمامی استان‌های کشور سه دوره آزمون برای واجدین شرایط اخذ پروانه، ارتقا و صلاحیت جدید در حرفه نظام مهندسی برگزار شد.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم یادآورشد: سازمان‌های نظام مهندسی و کاردانی ساختمان موظفند ضمن اطلاع رسانی و بهره گیری حداکثری از سرویس ارائه خدمات غیر حضوری نسبت به اقدامات اولیه فرآیند صدور، تمدید و یا ارتقای پروانه اشتغال به کار اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام وزارت راه شهرسازی سامانه کشوری سپامک رو راه اندازی کرده تا مهندسین اینترنتی پروانه اشتغال خود رو اخذ نمایند با تشکر از آنها ولی مشکل اینه که این سامانه اولا نشون نمیده چند درخواست جلوی درخواست ما وجود دارد و نیز این سامانه باید برای رسیدگی به هر درخواست یک تایم مشخص کنه مگه کنترل چند برگ کاغذ بیشتر از 10دقیقه طول میکشه چرا کارمند باید بتونه هر کار دلش خواست انجام بده و جواب درخواست ها رو نده، باید بعد از زمان مشخص شده اگر کارمند رسیدگی نکرد مجازات بشه همان طور که ما مهندسین اگر طبق مقررات عمل نکنیم مجازات میشیم
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
در مورد مشکلات سامانه سپامک از مهندسان نظرسنجی کنید
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
لطفا صدور و تمدید پروانه شرکت های حقوقی نظام مهندسی هم با سرعت بیشتری انجام شود