سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۸۱۸ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان همدان از شناسایی ۸۱۸ واحد متخلف بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و ماه مبارک توسط دامپزشکی خبر داد.

دکتر امیرحسین نقی‌پور بیان کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود که این طرح در دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با موفقت به پایان رسید.

او با اشاره به ۱۳ هزار و ۱۲۰ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌ها افزود: در این بازرسی‌ها ۲۵ تن و ۷۷۳ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی و نهاده فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط و معدوم سازی شده است.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان همدان تعداد تذکر، تعهد محضری و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع انتظامی و قضایی را در این طرح ۷۹۷ مورد برشمرد و یادآور شد: پرسنل دامپزشکی با وجود حجم کاری بالا که در انجام سایر امورات از جمله واکسیناسیون بیماری‌های استراتژیک ابلاغی سازمان دامپزشکی، نظیر تب برفکی، آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز و همچنین اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و موضوعی پیرامون بیماری تب کریمه کنگو، سمپاشی دام و جایگا‌های اماکن دامی داشتند، اما با تلاش کم‌نظیر بدون خلل و خدشه در سایر برنامه خود، طرح تشدید کنترل و نظارت را با بهترین شکل به پایان رساندند.

نقی‌پور ضمن تقدیر از کارشناسان دامپزشکی به خاطر به پایان رساندن موفقت آمیز طرح تشدید نظارت نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان دامپزشکی کشور و همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت‌های مردمی توانستیم این طرح را به خوبی همزمان با سراسر کشور در استان پیاده کنیم که این روند از ابتدای ۱۳ فروردین آغاز شد و تا پایان عید سعید فطر با توجه به نیاز شهروندان و افزایش عرضه و تقاضا به محصولات پروتئینی و مواد خام دامی با جدیت و شدت بیشتری استمرار داشت.

او تأکید کرد: با توجه به ضرورت تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان به عنوان خط قرمز دامپزشکی، هیچ گونه اغماضی در مورد متخلفان اعمال نمی‌شود و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند، با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.