سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم تسلا در بازار کالیفرنیا کاهش یافت

آمار نشان میدهد در حالی که تسلا قیمت خودرو‌های خود را به شکل قابل توجه کاهش داده، اما سهم آن از بازار کلیدی کالیفرنیا کاهش یافته است.

داده‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد سهم خودروسازی تسلا در بازار کلیدی کالیفرنیا در سه ماهه اول سال میلادی علیرغم کاهش شدید قیمت‌ها و به دلیل افزایش رقبا، کاهش یافته است.

طبق محاسبات رویترز و بر اساس داده‌های کمیسیون انرژی کالیفرنیا، شرکت تسلا ۵۹.۶ درصد از بازار برق باتری در کالیفرنیا را از ماه ژانویه تا مارس را در اختیار داشته است که از ۷۲.۷ درصد برای کل سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۷ رسیده است.

از طرف دیگر رقبایی مانند فولکس واگن، شرکت جنرال موتورز، شورلت و کیا سهم بازار خود را در کالیفرنیا در طول همین دوره افزایش داده اند. اگرچه درصد سهم این شرکت‌ها همچنان تک رقمی است.

بر اساس محاسبات رویترز، فروش تسلا در کالیفرنیا ۱۶ درصد از تحویل جهانی این خودروساز در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. کالیفرنیا بزرگترین ایالت ایالات متحده برای وسایل نقلیه بدون آلایندگی است.

فعالیت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توئیتر و استقبال از جمهوری‌خواهان، نگرانی‌هایی را در مورد برند تسلا به‌ویژه در ایالت‌های لیبرال مانند کالیفرنیا برانگیخته است. این تولیدکننده خودرو‌های برقی از ژانویه قیمت‌ها را در ایالات متحده کاهش داده و تاکنون در بازار‌های کلیدی شش بار قیمت‌ها را کاهش داده است.

کاهش قیمت‌ها که در چین، اروپا و سایر کشور‌ها نیز اعمال شد، روی حاشیه سود سه ماهه اول تاثیرگذاشت و سهام آن را در روز پنجشنبه نزدیک به ۱۰ درصد کاهش داد. ماسک این هفته نشان داد که این سازنده خودرو‌های برقی در یک اقتصاد ضعیف رشد فروش را پیش از سود در اولویت قرار می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.