سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با گازرسانی به بیش از ۹۹ درصد روستاها؛

تنها ۰.۱ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی در انتظار گاز هستند

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۰.۱ درصد خانوار‌های روستایی استان از گاز بهره‌مند نیستند و بیش از ۹۹ درصد روستا‌ها گاز دارند.

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با اتصال ۲۳۸ روستای استان به شبکه گاز طبیعی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار مشترک روستایی در اقصی نقاط استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: هم اکنون ۹۹.۸ درصد خانوار‌های روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری استان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند و خراسان جنوبی یکی از استان‌های ممتاز در زمینه گازرسانی شناخته می‌شود.

محمودی با اشاره به نکات مثبت بهره‌مندی روستا‌ها از گاز طبیعی تصریح کرد: گازرسانی به روستا‌ها علاوه بر اینکه موجب ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها می‌شود، به عنوان یک منبع سوخت پاک و ارزان به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۴۹ کیلومتر خطوط انتقال در استان اجرایی شده و گازدار است بیان کرد: سه هزار و ۱۹۷ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری در استان اجرایی شده که ۱۲۷ کیلومتر آن مربوط به پارسال بوده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: ۱۱ هزار و ۵۱ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز روستایی نیز اجرایی شده که هزار و ۲۱۵ کیلومتر آن پارسال بوده است.

محمودی با بیان اینکه ۰.۱ درصد جمعیت روستایی هنوز در انتظار گازرسانی هستند ادامه داد: با اجرای عملیات گازرسانی در ۷۵ روستا که در دست اقدام است این جمعیت نیز پوشش داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۲ واحد صنعتی و تولیدی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، به عبارتی بیش از ۹۸ درصد صنایع خراسان جنوبی از سوخت پاک استفاده می‌کنند.

او از تحقق ۲ و نیم برابری هدف گازرسانی به صنایع این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ابتدای پارسال هدف ما گازرسانی به ۷۰ واحد صنعتی بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز در پایان سال با تحقق بیش از ۲ برابری این هدف، ۱۹۹ واحد صنعتی و تولیدی دیگر به شبکه گاز متصل شدند.

برچسب ها: شرکت گاز ، گازرسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.