سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان استفاده از منابع مالی هند و روسیه برای پروژه‌های حمل‌ونقل ایران

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل ایران از امکان استفاده از منابع مالی کشورهای روسیه و هند برای اجرای طرح‌های زیرساختی حمل‌ونقل ایران خبر داد.

داوود دانش جعفری با بیان این‌که بخشی از طرح‌های زیرساخت حمل‌ونقل با بهره‌گیری از منابع داخلی تأمین و اجرا می‌شود، اظهار کرد: استفاده از منابع خارجی دیگر شرکا همچون روسیه و هند برای تأمین مالی مشترک این طرح‌ها امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به وجود برخی حلقه‌های مفقوده در ۳ مسیر کریدور شمال – جنوب در سرزمین ایران، افزود‌: بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت بین‌المللی و همچنین بخش خصوصی داخلی می‌تواند باعث تسریع در اجرای طرح‌ها شود. یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور شمال-جنوب خط ریلی رشت- آستارا است.

وی با بیان این‌که صندوق توسعه حمل‌ونقل ایران سرمایه‌گذاری محدودی در این مسیر داشته است و امکان مشارکت سایر طرف‌ها نیز در احداث این مسیر ریلی وجود دارد، ادامه داد: برای فعال‌سازی همه ظرفیت‌های کریدور شمال – جنوب نیازمند تقویت شبکه حمل‌ونقل در دریای خزر، از طریق ایجاد ارتباط بیشتر با بنادر روسیه و سایر کشور‌های این حوزه هستیم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل ایران گفت: با توجه به نقطه قوت کشور‌های آسیای میانه در حمل و نقل ریلی، فرصت‌های بیشتری در بهره گیری از ظرفیت ریلی در کریدور شمال جنوب وجود دارد. در شرق ایران، پروژه‌های قابل توجهی برای تقویت و توسعه حمل‌ونقل در گذرگاه شمال – جنوب وجود دارد که با استفاده از ظرفیت راه آهن بندرعباس به سمت اینچه برون و ترکمنستان و همچنین سرخس می‌توان بخشی از نیاز‌های حمل‌ونقل منطقه‌ای را تأمین کرد.

دانش جعفری اضافه کرد: خط آهن جدیدی در شرق ایران در مسیر چابهار به سمت زاهدان و بیرجند و مرز ترکمنستان در دستور کار است که اجرای آن نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارد؛ صندوق توسعه حمل‌ونقل پیگیر آن است و اگر این مسیر ریلی تکمیل شود، بستر توسعه بخش دیگری از توسعه ظرفیت حمل و نقل شمال - جنوب فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: صندوق توسعه حمل‌ونقل، صندوق جدیدی است که در ایران شکل گرفته و به دنبال آن است که با ترکیب منابع دولتی، سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی، امکان تأمین مالی طرح‌های حوزه حمل و نقل را تقویت کند که منابع غیردولتی می‌تواند شامل منابع خارجی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تورو خدا از این فرصت برای نوسازی جاده های کشور استفاده کنین،چراباید آمریکای نامرد مواد اولیه آسفالت رو تحریم می‌کردباعث وبانی این جاده های بی کیفیت وحادثه خیز وپرهزینه برای ماشین‌ها،دشمن هستش خدا لعنتش کنه☺️