سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون‌گذاران آمریکایی: قاطعانه با کمک‌های به اوکراین مخالفت خواهیم کرد

تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی که مخالف ادامه جنگ اوکراین هستند خواستار توقف ارسال سلاح و دیگر کمک‌ها به خاک این کشور شده‌اند.

تعدادی از قانونگذاران جمهوری خواه در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند دیگر از کمک‌های بی حدو و مرز واشنگتن به اوکراین حمایت نخواهند کرد و «قاطعانه با همه بسته‌های کمکی آتی مخالفت خواهند کرد مگر اینکه به یک استراتژی دیپلماتیک مشخص مرتبط باشند». این قانون‌گذاران هدف خود را «پایان دادن به جنگ» عنوان کرده‌اند. 

به گزارش اندیشکده کوئینسی، این اعضای کنگره جنگ اوکراین را «جنگ نیابتی با روسیه» خوانده و گفتند چنین درگیری به نفع آمریکا نخواهد بود و می‌تواند وضعیت را از کنترل خارج کند. آن‌ها همچنین می‌گویند اعمال تحریم علیه روسیه و ارسال کمک به کی‌یف، جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

در این نامه آمده است: «راه‌های مناسبی وجود دارد که از طریق آن آمریکا می‌تواند از مردم اوکراین حمایت کند، اما ارسال نامحدود تسلیحات در حمایت از یک جنگ بی‌پایان یکی از آن‌ها نیست. منافع ملی ما و مردم اوکراین با تشویق به مذاکرات صلح به بهترین شکل تامین می‌شود». 

روسیه پیش از این بار‌ها تاکید کرده است که ارسال سلاح به اوکراین نتیجه‌ای جز طولانی کردن جنگ نخواهد داشت. اکنون بیش از یک سال پس از آغاز جنگ، مخالفان رویکرد حمایت نظامی در سراسر دنیا افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر، چندین تجمع در شهر‌ها اروپایی علیه ارسال سلاح به اوکراین شکل گرفته است.

پیش از این، مارجری گرین تیلور، نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا در انتقاد از ارسال کمک‌های زیاد به کی‌یف گفته بود اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست و واشنگتن باید به فکر پرداخت بدهی‌های خود باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238.03
۱۲:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
بر دروغگو لعنت. بشمار.
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی وقایع جنگ هشت ساله.ایران مطالعه میکنی و سیل عظیم سلاح های پیش رفته غربی فعلی در کمک به اوکراین میبینی نتیجه میگیری اگر ایرانیها یک صدم از این سلاح ها و کمک های بی حد و حساب فعلی اوکراین در اختیارشان بود سرنوشت جنگ ظرف مدت کمی به شکست حزب بعث منجر میشد حال اوکراین پیشرفت که ندارم هیچ مرتب هم در حال نابودی شکست هست علت آن چیست نبود باور و ایمان به خدا عدم تمایل جنگیدن سربازان در میدان یا عدم فرماندهان با کفایت و لایق کدام موارد هست