سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی رایگان متروی تبریز در روز فطر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: فردا همزمان با عید سعید فطر خدمات رسانی قطارشهری تبریز رایگان است.

یعقوب وحیدکیا گفت: برای تسهیل در تردد نمازگزاران، قطارشهری تبریز در مسیر خط یک (حدفاصل ایستگاه ائل گلی تا ایستگاه نور واقع در آخر لاله) از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز عید به صورت رایگان خواهد بود. 

او گفت: در این روز ناوگان اتوبوسرانی تبریز نیز از ساعت پنج صبح در مسیر تندرو و از ساعت ۶ صبح در سایر مسیر‌ها و در تمامی خطوط شهری و حومه تبریز فعال خواهد بود و نسبت به جابجایی نمازگزاران به محدوده مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) اقدام خواهند کرد.

او  با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌های ملکی و خصوصی تحت نظارت به مردم و نمازگزاران عید فطر خدمات ارایه می‌کند، ادامه داد: پس از اتمام مراسم با شکوه نماز عید سعید فطر، تمامی اتوبوس‌ها در پایانه‌ها مستقر و جهت رفاه حال و آسایش نمازگزاران، مرحله دوم خدمات رسانی را آغاز می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز  یادآور شد: تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس پشتیبان نیز از واحد گشت در محدوده پل قاری، پایانه جمهوری اسلامی و باغ فجر استقرار خواهند یافت تا در صورت نیاز به نمازگزاران خدمات ارایه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تبریز هم محدودیت‌ها و تمهیدات ترافیکی انتظامی نماز عید سعید فطر تبریز را اعلام کرد.

سرهنگ هدایت جعفری گفت: از ساعت ۱۲ امشی، پارک وسایل نقلیه در مسیر‌های اعلامی که شامل طول خیابان امام خمینی حدفاصل سه راهی خاقانی تا میدان باغ فجر، خیابان‌های خاقانی جنوبی، ارتش شمالی، فرودسی، شریعتی شمالی، طالقانی تا میدان مصلی ممنوع بوده و در صورت توقف خودرو توسط جرثقیل حمل خواهد شد.

او  افزود: از ساعت پنج صبح نیز تقاطع باغشمال به سمت میدان ساعت، ارک جدید خیابان ارتش به سمت میدان ساعت، چهارراه منصور (میدان شهید بهشتی) و سه راهی امام به سمت ساعت، میدان دانشسرا به سمت خاقانی، میدان نماز به سمت شریعتی، میدان قونقا و باغ فجر به سمت مصلی، کوچه ارک در خیابان ۱۷ شهریور جدید و خیابان طالقانی به سمت مصلی، سه راه امین به سمت شریعتی، تقاطع شریعتی به سمت مصلی و تقاطع والمان شریعتی به سمت پشت مصلی تا اتمام نماز بسته خواهد شد.

او  از شهروندان درخواست کرد اول وقت خود را به محل اقامه نماز برسانند و در صورت حضور در دقایق پایانی از رها کردن خودرو در خیابان و ایجاد سد معبر برای سایرین خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.