سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استولتنبرگ: ناتو توافق کرد اوکراین «در نهایت» عضو ائتلاف شود

اندکی پیش از نشست گروه رامشتاین متشکل از متحدان کی‌یف، دبیرکل ناتو گفت همه اعضای این ائتلاف نظامی موافق‌اند که اوکراین در نهایت عضو ناتو شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (جمعه) اعلام کرد همه متحدان ناتو توافق کرده‌اند که اوکراین در نهایت به عضویت این ائتلاف درآید، اما تمرکز اصلی در حال حاضر این است که این کشور بر روسیه پیروز شود.

به گزارش رویترز، دبیرکل ناتو پیش از نشست «گروه تماس دفاعی اوکراین» که به عنوان گروه «رامشتاین» نیز شناخته می‌شود، گفت که پس از پایان جنگ در اوکراین، کی‌یف باید «بازدارندگی برای جلوگیری از حملات جدید» را داشته باشد.

با این حال، وزیر دفاع آلمان، تصمیم سریع در مورد عضویت اوکراین در ناتو را رد کرده است. وی روز گذشته در این خصوص گفت: «در‌ها باز است، اما اکنون زمانی برای تصمیم‌گیری نیست». او می‌گوید که تصمیم عضویت اوکراین نمی‌تواند صرفا از روی همبستگی گرفته شود، بلکه باید با خونسردی آن را بررسی کرد.

آلمان می‌گوید عضویت احتمالی اوکراین در ناتو یا اتحادیه اروپا در چهارمین نشست رامشتاین که امروز برگزار خواهد شد، بررسی نمی‌شود. 

در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز گذشته مجددا درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو را تکرار کرد. او گفت که از دعوت شدن به نشست سران ناتو قدردانی می‌کند، اما زمان آن رسیده که این ائتلاف تصمیمی سیاسی بگیرد و اوکراین را عضو ناتو کند. وی به استولتنبرگ گفت: «هیچ مانع عینی برای عضویت اوکراین وجود ندارد و اکنون که اکثر مردم کشور‌های ناتو و اکثریت اوکراینی‌ها از پیوستن به ناتو حمایت می‌کنند، زمان تصمیم گیری‌های مربوطه فرا رسیده است».

گفتنی است، گروه تماس دفاعی اوکراین یا رامشتاین یک اتحاد متشکل از ۵۴ کشور است که در جنگ روسیه از اوکراین حمایت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.