سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص بیش از ۷ هزار تن نهاده برای مزارع شتوی فسا

بیش از ۷ هزار تن نهاده برای مزارع شتوی در شهرستان فسا اختصاص یافت.

محمدصادق فانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۷ هزار و ۳۶۰ تن انواع نهاده‌های شیمیایی یارانه دار به شتوی کاران این شهرستان تخصیص یافت که بر اساس ثبت درخواست‌ها در سامانه پایش کودی توزیع شد.

او با بیان اینکه تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در شهرستان فسا بر اساس سطح سبز مزارع انجام شده است، تصریح کرد: نهاده‌ها شامل ۶ هزار و ۸۰ تن کود اوره، هزار و ۱۵۰ تن کود فسفاته و ۱۳۰ تن کود پتاسه می‌شود.

فانی تصریح کرد: این کود‌ها توسط ۱۹ شرکت تعاونی تولید و روستایی و چهار کارگزار بخش خصوصی بین بهره‌برداران و کشاورزان شهرستان فسا توزیع شده است.

او با بیان اینکه محصولات شتوی شهرستان فسا شامل گندم، جو، کلزا و چغندر قند می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم کشاورزان با مصرف متوازن کود‌های شیمیایی در مزارع شتوی بتوانند به افزایش عملکرد مناسب مزارع خود دست یابند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان مبتنی بر وجود آمار و اطلاعات درست از کشت محصولات زراعی است، افزود: این موضوع بر اساس اطلاعات کشت بهره برداران در سامانه پهنه بندی انجام می‌شود از این رو اعلام و ثبت به روز و دقیق آمار کشت از سوی کشاورزان ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.