سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد کود‌های توزیع شده در گلستان تولید داخلی است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: ۹۰ درصد کود‌های کشاورزی تهیه و توزیع شده در گلستان تولید داخلی است.

سید صمد ضیائی گفت: تا سال ١۴٠١ درچهارچوب خودکفایی کودھای کشاورزی  ٢۵ طرح خودکفـایی در زمینه تولیـد کودھـای کشـاورزی تعریف شـده بود و تاکنون ١٧ طرح به مرحله تولیـد رسـیدند.

او افزود: در سـال ١۴٠١، از مجمـوع سه میلیون و٢٠٠ ھزارتن کودھای کشاورزی، کودھای یارانه‌ای شامل کود‌های فسفاته، پتاسه و کود‌های غیرشیمیایی  در بخش کشاورزی کشور تامین و توزیع شده که سهم استان گلستان در این بخش نزدیک به ۶ درصد به میزان ١٩١ھزار و ٧٧۴ تن بـوده است.

ضیائی ادامه داد: پارسال سهم تولید داخلی را در سـبد مصـرف یارانه‌ای کود کشاورزی کشور به ٩٠ درصد رساندیم و صرفا ١٠ درصد مجموع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای تامین وتوزیع شده از محل واردات است.

او درخصوص رونـد اجرای برنامه خودکفـائی گفت: برنـامه این است که در سـال ١۴٠٢، میزان تولیـد داخـل را بـه بیش از ٩٠ درصد افزایش داده و طی سه سال آینده، صددرصد نیـاز کشـور از تولیـد داخلی تـامین شود و نیـازی به واردات نداشـته باشـیم.

ضیائی با بیان اینکه کشوراز لحـاظ کود اوره جزو صادرکننـدگان بزرگ منطقه است، ادامه داد: ھمچنین در سـال١۴٠٢، نیز طبق برنـامه، بخشـی از فعالیتھـای تـامین وتوزیع کودھـای کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشوربه کودھای میکرو اختصاص دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.