سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته‌ای که گذشت رقم خورد؛

تلاش نمادهای عقب‌مانده از رشد، برای رسیدن به بزرگ‌ترهای بورس

در این هفته کاری شاخص کل بورس با رشد ۶.۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد ایستاد.

در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با افزایش ۹.۷۹ درصدی در پله ۷۶۰ هزار و ۷۵۴ واحد قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۵.۴۴ درصدی در تراز ۲۹ هزار و ۲۰۷ واحدی ایستاد.

آقای کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته کاری شاخص صنعت وسایل ارتباطی با افزایش ۲۱.۴۱ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت حمل و نقل با افزایش ۲۱.۱۷ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. کمترین رشد هم مربوط به صنعت محصولات استخراج نفت به غیر از اکتشاف با افزایش ۰.۷۵ درصدی بوده است.

در هفته کاری قبل شاخص صنعت استخراج به غیر از کشف با افزایش ۱۹.۶۰ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرده بود.

او می‌گوید: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۸۰ هزار و ۴۷ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۱۴ هزار و ۵۲ میلیارد تومان، یکشنبه ۱۶ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۱۷ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۵ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان بر روی تابلو ثبت شد.

در هفته قبل ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها  ۶۰ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان بود.

۵ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد

به گفته او، در این هفته هر پنج روز کاری بازار شاهد ورود نقدینگی حقیقی بود به طوری که شنبه ۲ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان، یکشنبه ۴۶۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۸۹۳ میلیارد تومان، سه‌شنبه یک هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان و چهارشنبه ۸۰۹ میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار رقم خورد و در مجموع ۵ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد.

هفته قبل یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار سهام تزریق شده بود.

آسایش می‌گوید: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

ٰهفته کاری گذشته میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۸ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بود.

او گفت: کاهش چهار ماهه زمان واریز سود تقسیمی مجمع عمومی ناشران بورسی، آغاز اعطای سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس به متولدین ۱۴۰۱، انتصاب آقای جهرمی به مدیرعاملی بورس کالا از جمله اخبار بورسی در هفته‌ای که گذشت بود.

دیگر کارشناس بازار سرمایه خانم رباب وفایی گفت: با ثبت ارزش معاملات چند روزه بالای ۱۶ هزار  میلیارد تومان، این هفته شاهد حضور سنگین حقیقی‌ها در سمت خرید بودیم و یکی از سنگین‌ترین تراز‌های خرید حقیقی از سال ۹۹ به ثبت رسید.

او در ادامه افزود: در کنار این ورود پول، جاماندگی بازار از دلار ۵۰ هزار تومانی و قدرت پایین فروشندگان عوامل مثبتی هستند که روی تابلو‌های معاملاتی با رشد قیمتی خود را نشان دادند.

 اصلاح قیمتی و زمانی بخشی از هر روند صعودی است

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این مسیر هر  از چندگاهی سرانه خرید حقیقی نسبت به سرانه فروش ضعف داشت و نوسانات عجیبی را نیز شاهد بودیم، اما این امر طبیعی بوده و نوسانات و اصلاح قیمتی و زمانی، بخشی از هر روند صعودی است، هرچند بیشتر مواقع شاهد پشیمانی فروشندگان بودیم.

به گفته او، سهم‌هایی هم که به نوعی عقب‌تر بودند سعی کردند عقب ماندگی خود را جبران کنند و تقریبا رشد قابل قبولی در کوتاه مدت در اکثریت بازار رخ داد.

وفایی می‌گوید: در روز‌های آتی افزایش نرخ مواد شوینده، شیر، اقلام زراعی، شکر و ... تعیین تکلیف می‌شود. در بخش ریلی نیز بحث رشد نرخ حمل، نماد‌های مختلف ریلی را در مرکز توجه قرار داد.

او گفت: فعلا تابلو‌های معاملاتی خوب است و با ارزش معاملات فعلی و حجم سفارشات خرید در منفی‌ها نگرانی خاصی وجود ندارد.

گزارش از کیمیا قلی پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
سجاد
۱۰:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بورس جایی کسی که بلد نیست نیست
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
تنها بازار مفت وجذاب بازار سهامه مفت مفت امسال سال طلایی بورس ثبت خواهد شد
ناشناس
۱۹:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
من هنوز حدود 50درصد از سبد سهام در قرمز قرار داره خصوصا بانک دی نکنه بعداً بگن سود دادیم هنوز تو 2.7ضررم تا سبز نشه نمی فروشم ضررش به جهنم
ناشناس
۱۷:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
نوسانگیری ممنوع بشه ویا محدود
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
خواهشمند است قیمت سهامها را نسبت به اوج قیمتی سال ۹۹ مقایسه کنید . ما سهامداران که در سال نود ونه وارد بورس شدیم با دعوت واردبورس شدیم وسرمایه ما نابود شده نمادهای بجهرم ودی وشفن وشلرد وخبهمن وبزاگرس وکگل وبسیاری از نمادهای دیگر درضرر ۶۰ الی هشتاد درصدی به سهامداران هستند در بازار مقابل طلا وماشین ودلار وسکه ده برابر افزایش قیمت داشته اند . به امید عدالت از مسئوولین مملکت .
غارت شده بورسی
۱۵:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
بیشتر نمادها نسبت به سال نود ونه در ضرر ۶۰الی هشتاد در صدی هستند . قیمت هرسهم دی از هشت هزار تومان به صدوسی تومان رسیده وبا افزایش سرمایه ای هم که محاسبه کنید هنوز سیصددرصد سهامداران در ضررند قیمت هرسهم بزاگرس وبجهرم وشفن وشلرد همگی مابین ۶۰ الی ۸۰ درصد درضرر هستند ما با اعتماد وبا دعوت وطلای زن وبچه فروخته ووارد بورس شدیم خواهشمند است مساعدت کنید . خیلی از سهامداران نابود شدند . طلا وملک وماشین ده برابر افزایش قیمت . ولی سرمایه ما در بورس پنجاه الی هفتاد درصد در ضرر
مجید
۱۲:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام سھام ۱۰۰۰ تومان کمتر از ۱۰۰۰ تومان شدہ شما برو مقازہ زیر ۵۰۰۰ تومان چیزئ ندارہ ارزانترین بازار سھام است طی ۳ سال گذشتہ مسکن خودرو دلار طلا ۱۰ تا ۲۰ برابر شدہ شرکتھا ھمہ دارایھاش چند برابر ولی سھام پاینتر ازقیمت است اگر شاخص بہ ۴ میلیون آن ھم درست ھمہ شرکتھا باھم بالا بروند نہ باچند شاخص ساز تازہ کسانی کہ چند سال سھامداری کردہ اند بہ سود میرسد اعتماد بہ بورس بر میگردد
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
برای حمایت از تولید و همچنین حمایت از سرمایه گزاران خرد و جذب حداکثری اعتماد و جذب سرمایه های داخلی و خارجی
نوسانکیری را متوقف کنید و جلوشو بگیرید
اصی
۱۱:۰۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
بورس سهامداران خاص خود و سرمایه گذاران صبور را رازی خاهد کرد.٪
۰۰۰
۰۹:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
سال 1402 سال طلایی بورس هست . به فضل الهی
بیات
۰۵:۲۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
در طی ۳ سال رشد و قیمت مسکن و خودرو بین ۲۰ تا ۳۰ برابر شد ولی در بورس نه تنها رشد حادث نشد بلکه ۳ سال ان را منفی کردند و سرمایه مردم را بی ارزش کردند با توجه به رشد قیمت کالاها
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
امسال جبران میشه
امیری
۰۵:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
بورس سرمایه ام و زندگی ام را نابود کرد
ناشناس
۰۱:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
چرا پتروشیمی رسد خوبی ندارد
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
کدام رشد خوبی دارد مگر تعدادی که از خودشان است