سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط نامساعد جوی، جان یک نفر را گرفت/ تداوم ناپایداری های جوی در کرمان

شرایط نامساعد جوی در کرمان طی ۲ روز اخیر، خسارات مالی و جانی برجای گذاشت.

سالخورده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به ادامه بارش‌ها در استان  کرمان بر رعایت جوانب احتیاط تاکید کرد و گفت:  شرایط نامساعد جوی، طی ۲ روز گذشته در استان، خسارات مالی و جانی برجای گذاشت.

او افزود: صاعقه در شهرستان بافت در منطقه عشایری جان یک نفر را گرفت.  

سالخورده بیان کرد: بر اثر بارش شدید تگرگ و سیلاب در جنوب کرمان، ۱۰۰ نفر شتر و  بیش از ۱۰۰ راس گوسفند در مناطق اسفندقه تلف شدند.

او  با تاکید بر آمادگی فرمانداران، شهردار‌ها و دستگاه‌های اجرایی  به ویژه مناطق غرب، جنوب غربی استان و شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، توجه به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی  را مهم عنوان کرد و افزود: لازم است اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌هایی که نام برده شد به منظور پیشگیری، هماهنگی‌های لازم، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از رسانه‌های محلی  برای مردم به ویژه عشایر که این وقت از سال درحال کوچ هستند، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 او از ادارات عضو ستاد مدیریت بحران خواست  لایه روبی کانال‌ها و آب رو‌ها و استحکام سازه‌های موقت را رصد کنند.

حمیده حبیبی، کارشناس هواشناسی نیز با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا هفته آینده در برخی مناطق جنوب، جنوب غرب، غرب و برخی ارتفاعات مرکزی استان گفت: در ساعات بعدازظهر به صورت متناوب طی روز‌های آینده همچنان شاهد افزایش ابر، وزش تندباد‌های لحظه ای، رگبار‌های باران همراه با رعد و برق و در برخی مناطق بارش احتمالی تگرگ  را پیش رو خواهیم داشت و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.  

او با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق به مردم توصیه کرد: از تردد در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند و  به منظور پیشگیری از خطر، از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.