سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۵ درصدی واکسیناسیون هاری سگ‌های صاحبدار در خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان از رشد ۵۵ درصدی واکسیناسیون هاری سگ‌های صاحبدار در استان خبر داد.

محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان گفت: هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشت‌خواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خون‌گرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

او افزود: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری اکیپ‌های دامپزشکی مورد واکسیناسیون قرار گرفته و قلاده‌گذاری می‌شوند. پ

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان با تأکید بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید تحت شرایط شدید بهداشتی معدوم‌سازی شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان ۱۹ هزار و ۲۷۲ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند که رشد ۵۵ درصدی نسبت به پارسال را در استان شاهد بودیم.

آقای آنتیک چی  از گله‌داران، دامداران و همچنین افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگهداری می‌کنند خواست همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیردولتی انجام دهند.

او می‌گوید: صاحبان این حیوانات اولین کسانی هستند که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری قرار دارند، لذا ضروری است علاوه بر واکسیناسیون سالانه نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.