سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری آرامش نسبی در سودان همزمان با درگیری‌های پراکنده

طبق گزارشات رسانه‌ای گرچه پس از برقراری آتش‌بس انسانی در سودان، درگیر‌های محدودی جریان داشته، اما به طور کلی آرامش در این کشور برقرار است.

منابع خبری گزارش دادند که آرامش شکننده ای پس از درگیری‌های محدود همزمان با آغاز آتش‌بس بشردوستانه در سودان برقرار است.

طبق گزارش الجزیره، امروز بین طرفین درگیر در سودان آتش‌بس یک روزه به منظور رسیدگی به امور انسانی برقرار شد، اما برخی درگیری‌های محدودی نیز جریان داشته است.

 نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به اتفاقی که برای کاروان دیپلماتیک این کشور در سودان روی داد گفت: «حمله به کاروان دیپلماتیک آمریکا در سودان را به شدت محکوم می‌کنیم.»

 نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: «ما حمله به دیپلمات‌ها، امدادگران و کارکنان سازمان ملل در سودان را هم محکوم می‌کنیم.» نیویورک تایمز هم به نقل از مقامات مطلع نوشت یک مقام اتحادیه اروپا در خارطوم دچار جراحت جدی غیرتهدیدکننده شده است.

سخنگوی اتاق عملیات ارتش سودان به الجزیره تصریح کرده است: «ما مشتاق تداوم آتش بس و بازگشت زندگی عادی هستیم.» مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع هم گفته است: :نیرو‌های مستقر ما در مناطق مختلف خارطوم به آتش‌بس متعهد هستند.»

 ارتش سودان هم اعلام کرده است که وضعیت عمومی در مناطق مختلف به جز در مناطق گرفتار درگیری در مجاورت فرماندهی کل ارتش و فرودگاه خارطوم، پایدار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.