سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن: بیانیه گروه ۷ سرشار از احساسات بدخواهانه ضدچینی است

وزارت خارجه چین به شدت از بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن انتقاد کرد.

ظهور چین به عنوان یک قدرت هژمون در شرق آسیا یکی از بزرگترین تهدیدات استراتژیک برای آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور محسوب می‌شود. از همین رو واشنگتن می‌کوشد از ابزار‌هایی که در اختیار دارد به منظور اعمال سیاست‌های ضدچینی بهره بگیرد. نشست گروه ۷ در ژاپن یکی از ابزار‌های این کشور به منظور اعمال سیاست‌های ایالات متحده علیه پکن محسوب می‌شود. 

به گزارش تل تریدر، وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) بیانیه مشترک گروه ۷ در ژاپن علیه این کشور را محکوم کرد. 

وزرای خارجه عضو گروه ۷ در بیانیه پایانی خود با اشاره به افزایش حضور نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان، از فعالیت‌های نظامی اخیر پکن در دریای چین جنوبی انتقاد کرده و خواستار پایان بخشیدن به اقدامات تحریک‌آمیز نظامی این کشور شدند. 

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد: «پکن به شدت با بیانیه پایانی این گروه مخالف است. این بیانیه سرشار از تکبر، تعصب و احساسات بدخواهانه ضدچینی است. ما اعتراض خود را به ژاپن درباره میزبانی این نشست ابراز داشتیم.»

پکن جزیره تایوان را بخشی از سرزمین مادری خود می‌داند و تاکنون احتمال استفاده از قدرت نظامی به منظور بازگرداندن این جزیره تحت کنترل خود را رد نکرده است. با این حال گروه ۷ به سرکردگی آمریکا با اقدامات تحریک آمیز خود همچون دعوت از «تسای اینگ ون» رئیس تایوان به آمریکا و دیدار وی با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، موجب خشم پکن شده است. 

گروه ۷ رزمایش‌های نظامی چین در اطراف جزیره تایوان را محکوم کرده و از پکن خواسته است از نظامی سازی دریای چین جنوبی که مورد ادعای کشور‌های مختلف شرق آسیا است اجتناب کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.