سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام خبر داد

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغالزایی در میراث فرهنگی ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سال گذشته ۱۰۸ درصد از تعهد پیش بینی شده برای اشتغالزایی در این مجموعه محقق شد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار کرد: میزان تعهد اشتغالزایی در این مجموعه پارسال بر اساس آمار سامانه رصد ۴۶۵ نفر بود.

وی افزود: تعداد اشتغال ایجاد شده در پایان سال گذشته ۵۰۶ نفر بود که نشان دهنده تحقق ۱۰۸ درصدی برنامه پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام بیان کرد: امسال نیز برای حوزه‌های زیر مجموعه این اداره کل در استان ۴۸۵ فرصت شغلی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۵۰۰ اشتغال را شاهد باشیم.

شریفی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای توسعه حوزه گردشگری مطرح کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۱۰ منطقه جدید، بهره برداری از ۱۰ واحد و مجموعه گردشگری، تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از محل اعتبارات نفت و متمم سفر، احداث کمپ گردشگری کویرنوردی در دشت ابوغویر دهلران احداث دهکده‌های گردشگری عشایری در مناطق روستایی و طبیعی، جذب سرمایه گذار صلاحیت دار در بخش احداث پل معلق گردشگری و تله کابین، توسعه خانه‌های بومگردی با نگاه به روستا‌های دورافتاده و در حاشیه برای رونق گردشگری و اشتغال و نگاه ویژه به توسعه گردشگری سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ در استان است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای راه اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی و سوغات محلی در استان، اظهار کرد: هم اکنون نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در ایلام، چرداول و ایوان دایر شده و این مراکز در سایر شهرستان‌های استان نیز برقرار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.