سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم‌نامه همکاری علوم پزشکی با اداره کل آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان به دانش‌آموزان که سرمایه‌های این مملکت هستند موجب دلگرمی و امیدآفرینی آن‌ها در جامعه خواهد شد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : این دومین تفاهم‌نامه دانشگاه با آموزش و پرورش استان در چندماه اخیر است و به طور قطع دستاورد‌های خوبی برای ۲ دستگاه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در گذشته در حوزه ساخت دارو زیر ۱۰ درصد دارو‌ها در کشور تولید می‌شد، اما اکنون بالای ۹۵ درصد آن‌ها در کشور تولید می‌شود و این نشان از قدرت بالای دانشمندان ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ساخت واکسن کرونا یکی از دستاورد‌های مهم ایران است که کمتر کشوری به آن رسید، گفت: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، جمهوری اسلامی ایران جزو موفق‌ترین کشور‌ها در مهار کرونا است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، فنلاند و دیگر کشور‌های دنیا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند و بسیاری از بیماران در کشور‌های همسایه به دلیل وجود پزشکان حاذق در استان برای معالجه به کرمانشاه می‌آیند.

محمدی تاکید کرد: دانش آموزان که سرمایه‌های ما هستند باید این پیشرفت‌ها را ببینند و روحیه خودباوری آن‌ها تقویت شود و تشویق شوند که سهم بزرگی در آینده کشور دارند.

وی گفت: موضوع دیگر تفاهم‌نامه جوانی جمعیت است که یکی از مهمترین موضوعات کنون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. ️تشکیل جلسات متعدد برای دانش آموزان و والدین آن‌ها نقش مهمی در تشویق خانواده‌ها به سمت فرزندآوری دارد که این مهم با همکاری آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد.

دانش آموزان زمینه ساز ظهور امام زمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ️طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

سلمان محمدی افزود: رویکرد اداره کل آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف زندگی است و این مهم با راهبرد کلان ما که اتحاد درون سازمانی و تعامل برون سازمانی است اتفاق می‌افتد. ️

وی اضافه کرد: یکی از تعامل‌های برون سازمانی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در راستای جهاد تبیین است که بتوانیم روحیه اصلی جهاد تبیین که همان امیدآفرینی در بین دانش آموزان و والدینشان است ایجاد کنیم. ️

محمدی عنوان کرد: بیان دستاورد‌های بهداشت و درمان برای دانش آموزان و انجام اقدامات لازم در جهت حمایت از جوانی جمعیت از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است. ️همه دستگاه‌های اجرایی خادم و خدمتگزار مردم هستند و می‌بایست در خدمت اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.