سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری به دنبال خرید ۱۰۰۰ اتوبوس برقی/ افزایش نرخ کرایه‌ها از اول اردیبهشت

رئیس شورای شهر تهران از تلاش شهرداری برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خبر داد و گفت: به زودی قرارداد این ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد خواهد شد.

مهدی چمران پیش از آغاز جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز سه‌شنبه موضوع حسابرسی‌ها با توجه به عقب‌ماندگی که پیدا کردند در دستور کار قرار گرفته و بیشتر وقت جلسه امروز به موضوع حسابرسی‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حسابرسی‌ها مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ است که باید بررسی می‌شده، اما این کار انجام نشده و برای این‌که زودتر به اتمام برسد امروز در دستور کار قرار گرفته است.

چمران ادامه داد: یک طرح یک فوریتی در خصوص اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز نیز در دستور کار قرار گرفته و با توجه به این‌که در هر منطقه برابر قانون یکی از اعضای شورا باید در کمیسیون ماده هفت شرکت می‌کرد و اکثر اعضاء در نامه‌ای اعلام کرده بودند که این کار امکان پذیر نیست و در حقیقت کار اجرایی محسوب می‌شود، نیاز است که همانند روال سابق یک نماینده از شورا در کمیسیون حضور پیدا کند.

به گفته وی، موضوع برگشت به قانون در این مورد قبلی امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا پس از اصلاح برای تایید نهایی به شورای عالی استان‌ها ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی شهر تهران اظهار کرد: این ۴۰ دستگاه همان اتوبوس‌هایی هستند که در پایان سال گذشته یکی از کارخانه‌ها تماس گرفته بود و اعلام کرده بود که این ۴۰ دستگاه را می‌تواند تا پیش از پایان سال تحویل دهد. در حقیقت این ۴۰ دستگاه اتوبوس فراتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوسی است که مقرر شده وزارت کشور تحویل دهد که البته تاکنون تنها ۱۷۶ دستگاه را تحویل داده است.

وی تاکید کرد: برای سال جاری حرکت خوبی را شروع کرده‌ایم و با توجه به بودجه خاصی که برای حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته‌ایم هرچه کارخانه‌ها بتوانند اتوبوس بسازند ما تحویل می‌گیریم. ظاهرا قرارداد ۲۰۰۰ اتوبوس بسته شده که باید انتظار تحویل آن را در شش ماه آینده داشته باشیم و امیدواریم تا پایان سال وعده ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس محقق شود که نقطه ایده‌آل است.

چمران در ادامه اظهار کرد: البته قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی منعقد می‌شود و ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیز وزارت کشور قرارداد منعقد کرده که با چانه‌زنی‌ها مقرر شده ۱۰۰۰ دستگاه را به تهران بدهد. در حال حاضر ما پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را واریز کرده‌ایم، ولی هنوز این اتوبوس‌ها ساخته و تحویل شهر تهران نشده است.

چمران ادامه داد: بی‌تردید از بودجه استفاده می‌کنیم تا اتوبوس‌های بیشتری را خریداری کنیم. از سوی دیگر در حوزه مترو نیز متاسفانه هنوز پیش پرداخت به ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص خریداری اتوبوس‌های دست دوم گفت: در حوزه خرید این اتوبوس‌ها آنقدر انقلت وارد کردند که ما شرایط خرید را از دست دادیم اتوبوس‌هایی که برای جام جهانی به قطر آورده شده بود، تقریبا نو بودند و استفاده کمی از آن‌ها شده بود و علاوه بر این استاندارد‌های بسیار بالایی دارند. مقرر بود ۱۰۰۰ دستگاه را خریداری کنیم، ولی اظهارنظر‌هایی مبنی بر این‌که کسر شأن ماست که اتوبوس‌های دست دوم خریداری کنیم منتشر شد و ما شرایط خرید را از دست دادیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی نیز تصریح کرد: افزایش میانگین ۴۵ درصد برای تاکسی‌ها و ۴۰ درصد برای اتوبوس‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تاکسیا خیلی گرون کردن دولت باید جلوشونو بگیره و اگه ارزون نکردین سهمیه بنزین‌شون رو قطع کنه
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
حقوق مگه چقدر افزایش یافته که کرایه اتوبوس چهل درصد زیاد شده است یه کم انصاف داشته باشید
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
چه سال بشه امسال
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
حقوق کارگر 27 درصداضافه شد کرایه ها 45 درصد؟
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اونوقت افزایش حقوق 20 درصد !!
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
با دریافت حقوق های نجومی درحالیکه مردم با فقر ونداری دست وپنجه میزنند آیا خجالت نمی کشید؟
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سال مهار تورم
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
شوزاشهر باید منحل شود
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
واقعا چه رویی دارید شما. سما مثلا حامی مردم هستید؟!؟!!خدل ازتون نگذره وقتی شما مجوز افزابیش قیمت بدید وای به حال مسافرکشا!!!!
عبدالهی
۱۶:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اتوبوسها باید به همه استانهای کشور توزیع شوند مگر تهران چند درصد جمعیت کشور را دارد که نیمی از اتوبوسهای برقی را میبرد البته این تعداد هم برای استان تهران پایتخت کشورمان و هم سایر مراکز استانها اندک و ناچیز است
Bakhtiyari
۱۵:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
بفکر واردات خودروهای عمومی برقی و گازی باشید اینقدر برده خودروسازان در داشتن ریه های ناسالم و شهرهایی آلوده نباشید
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
خواهشاً قیمت آشفته خودرو بازار آزاد را دریابید
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
فقط زورشون به سر کارگر بدبخت میرسید که 21 درصد افزایش
حقوق دادن شما میزان توذم رو نگاه بکنید به گفته خود مسئولان بیش از 47 درصد بوده این کجاش عدالته؟!!!!
و
۱۵:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
حالا اول کار آقای چمران است گویا مدیر در این کشور وجود ندارد باور بفرمایید ادامه حضور این افراد نه به صلاح خودشان است و نه کشور و نه ملت ی جوان تحصیلکرده و پر انرژی باید دیده شود نه چهره این مرد تکراری و خسته کننده .
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
کرایه تاکسی در خرم آباد واقعا موفته مسیری ۲تومن کل شهر روبری با ۸ تومن کسی به فکر این قشر ضعیف نیست قطعه و دستمزد و..روغن به نرخ روز کرایه چندر غاز
Zagrosian
۱۵:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
البته عزیز خرم آباد یک شهر بسیار زیبای طولی فکر کنم باشه چون چند باری گذر کردم شهر را اینگونه دیدم و هر دو قشر باید همدیگه رو درک کنند
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
منظورتون اینه که بزودی بنزین گرون میشه؟
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
چقدر نفهمید به خدا
نه عزیز فعلا مفتخوری کنید ما کشور سوزاندن منابع هیدروکربنیم
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اتوبوسهای برقی خط ۱۷ شهریور با اتوبوسهای خصوصی این خط گویا رودربایستی دارند!!! یا در ایستگاه نگه نمی دارند یا سریع رد میشن تا خصوصی ها بهتر کاسبی می کند.
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
آقای چمران کی میخواید بازنشسته شید یه جوان بیاد این ادامه راه برادرتونه ؟
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
چرند نگو برو شرکت نفت را ببین تا موقع مرگ سر کارند
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
بنده خدا استراحت براش لازمه
وبه سختی راه میره
ولی دودستی چسبیده به میز ریاست