سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه رسیدساز جعلی، برگ برنده‌ای برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کلاهبرداری برخی افراد با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در قبال خرید کالا هشدار داد.

سرهنگ مهدی عمران فر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فروش طلا در برنامه دیوار و دریافت نکردن پول از خریدار، رسیدگی این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در برنامه دیوار، آگهی با عنوان فروش طلا را ثبت کرده و شخصی ناشناس پس از تماس و مراجعه حضوری طلا را دریافت و بیان داشته که وجه را با همراه بانک انتقال داده است.

سرهنگ عمران فر با بیان اینکه پس از بررسی موضوع، مشخص شد رسید ارائه شده با رسید ساز جعلی چاپ شده است، ادامه داد: پس از کار‌های فنی و پلیسی تیم کارشناسان پلیس فتا این کلاهبردار شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهروندان طلا و جواهرات و کالا‌های باارزش خود را در مکان‌های مطمئن به فروش برسانند و فریب کلاهبرداران را نخورند.

او به مردم توصیه کرد: وقتی کالایی را در فضای مجازی به فروش می‌رسانید تا پول به حساب شما واریز نشده است به هیچ کس اطمینان نکنید و اگر پول به حساب شما شبا شده بود حتما کد رهگیری رسید بانکی را از بانک مربوط را استعلام کنید.

سرهنگ عمران فر از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های تلفن همراه موضوع را از به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.