سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن روزه اولی بیش از ۹۰۰ دانش آموز در کرمان برگزار شد

جشن روزه اولی‌بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز دختر در سیرجان و ۳۰۰ دانش آموز دختر در شهرستان انار برگزار شد.

 رضا رضایی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم جشن روزه اولی‌ بیش از  ۶۰۰ دانش آموز در سیرجان که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز و بالاخص دانش آموز شهید علی اصغر لری گویینی گفت: شهید علی اصغر لری گویینی برای همیشه در ذهن دانش آموزان ایران اسلامی به ویژه دانش آموزان سیرجانی جاودانه شد.

او خطاب به دانش آموزان بیان کرد: درجه‌ای بالاتر از درجه شهادت نیست که نصیب این شهید بزرگوار شده و دانش آموزان ما باید از این شهید الگو بگیرند.

  مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دشمن زنان، مادران و دختران ما را نشانه گرفته و در تلاش است حجاب و عفاف را از آن‌ها بگیرد، گفت: رعایت حجاب و عفاف در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر  برای  زدن مشت محکم به دشمنان ایران اسلامی است.

او  با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، بیان داشت: شهدا از عزیزترین دارایی خود گذشتند تا ما ذلت و خواری را نپذیریم و نگذاریم بیگانگان بر ما حکومت کنند.

رضایی خطاب به دانش آموزان گفت: شهیدان جان دادند تا ناموس ما در خطر نیفتد، پس شما در برابر شهدا مسئول هستید و با رعایت حجاب و عفاف خود به وصیت نامه شهدا لبیک بگویید.

او از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک انسان کامل و بنده مخلص خداوند یاد کرد و گفت: حاج قاسم یار و یاور مردم مظلوم بود و ما باید سیره شهدا به ویژه شهید سلیمانی را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مسلمی زاده، امام جمعه سیرجان هم در این مراسم سن تکلیف را به عنوان یکی از دوران مهم زندگی هر فرد مسلمان عنوان کرد و گفت: آگاه کردن فرزندان با وظایف شرعی خود در این سن، یکی از وظایف مهم خانواده‌ها و مدارس خواهد بود و برگزاری این جشن‌ها، فرصت مناسبی برای یادآوری به دانش آموزان مکلف در خصوص مسائل دینی است.

او آموزش و پرورش را یکی از نهاد‌های مهم برشمرد و افزود: انسان‌ها برای ارتباط بهتر با یکدیگر، مستلزم آموزش صحیح و تعلیم و تربیت از سوی معلم‌های متعهد و متخصص هستند که علاوه بر علم آموزی در آموزش مناسک و مسائل دینی با برنامه منسجم تلاش کنند.

امام حمعه سیرجان بیان کرد: همان طور که آمادگی جسمانی بچه‌ها نیاز به تمرین و آموزش‌های سخت و مهم دارد، تربیت دینی آنان نیز نیازمند آموزش‌ها و آمادگی‌های لازم در سنین کودکی است و اگر می‌خواهیم فرزندان صالح و سالم داشته باشیم باید از زمان کودکی، تربیت دینی را آغاز کنیم.

این مراسم همزمان با سالروز تولد شهید دانش آموز شهید علی اصغر لری گویینی شهید حادثه تروریستی حرم حضرت شاه چراغ، برای دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی به سن تکلیف رسیده، برگزار شد و از خانواده این دانش آموز شهید،  تجلیل شد.

همچنین جشن بیش از ۳۰۰ نفر از  روزه اولی های  دختر شهرستان انار با  حضور تنی چند از مسئولان در حسینیه هیئت عاشقان کربلا انار برگزار شد.

در این مراسم ابتدا یکی از روحانیون این منطقه پیرامون وظایف آنان  که به سن تکلیف رسیده بودند و عفاف وحجاب  سخنانی ایراد کرد و در ادامه چندین برنامه فرهنگی و هنری  اجرا شد.

این مراسم با اقامه نماز جماعت و ضیافت افطار همراه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
چرا جشن روزه اولی برای پسران برگزار نمیشه؟
لطفا گزارسی هم از جشن اونا نشون بدین.