سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمربی تیم بسکتبال کاله آمل:

برخی از تیم ها از تماشاگر به عنوان اهرم فشار استفاده می کنند

آرزومندی گفت: بسکتبال ما به این سمت می‌رود که از تماشاگر به عنوان یک اهرم فشار به نفع خودشان استفاده کنند.

 علی آرزومندی سرمربی تیم بسکتبال کاله آمل درباره صعود تیمش به نیمه نهایی لیگ بسکتبال اظهار کرد: به نظرم عملکرد بدی در این فصل نداشتیم  و قابل قبول پیش رفته‌ایم و در مقدماتی دوم جدول بودیم و در پلی‌آف برابر تیم نبوغ اراکی که تیم خوبی بود، به درستی بازی کردیم. به جز یک تیم که بودجه متفاوتی داشت، باقی تیم‌ها شرایط برابری داشتند و از رتبه دوم تا هشتم، اختلاف زیادی نمی‌دیدیم. یعنی اگر به بازی‌های لیگ توجه کنیم، می‌بینیم که برد و باخت‌ها زیاد بودند و بازی‌ها در سطح نزدیکی پیگیری می‌شدند. پیروزی برابر نبوغ اراک و حضور در نیمه نهایی، اتفاقی خوشحال کننده بود و بخشی از کاری که باید می‌کردیم، همین بود. بعد از یکی، ۲ روز استراحت کردن، تمرینات خود را شروع می‌کنیم و خود را آماده مسابقه نیمه نهایی خواهیم کرد.

آرزومندی درباره تاثیر تماشاگران در صعود تیمش به نیمه نهایی لیگ بسکتبال بیان کرد: به نظرم ورزش به صورت کلی ماهیتی که دارد با مخاطب گره خورده است. چه مخاطب تلویزیونی، چه فضای مجازی و چه مخاطب داخل سالن برگزاری بازی‌ها؛ درواقع ورزش بدون تماشاگر معنی ندارد. امسال خداراشکر اولین سالی است که دوباره شاهد بازگشت تماشاگران بودیم. این اتفاق حتما در کیفیت و جذابیت مسابقات تاثیر گذار است و حضور آنان از اوجب واجبات است.

سرمربی کاله آمل درباره مشکلات و کمبود‌های تیمش تصریح کرد: هیچ کس راجع به کمبود‌های تیم خود صحبت نمی‌کند. همه تیم‌ها چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری و کار‌هایی که باید انجام دهند، کمبود‌هایی دارند، اما این بخشی از کار است. یعنی ما کار می‌کنیم که این مشکلات را برطرف کنیم و سعی کنیم که به این مشکلات فائق بیاییم و موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم. فکر نمی‌کنم که سوالی باشد که من بتوانم جوابش را بدهم و مثلا بگویم که نقاط ضعف تیمم کجاست.

آرزومندی درباره حواشی دیدار با نبوغ اراک بیان کرد: سامری تا جایی که من حضور داشتم، همه شاهد بودند و ویدیو‌ها نیز بود، دوست خوب ماست و خیلی برای من قابل احترام است. او بسیار مربی خوب و فهیمی است و انسان شریفی نیز هست. ما خیلی هم با یکدیگر دوست هستیم و باهم مشکلی نداشتیم. همیشه هم قبل و بعد بازی چه باختیم و چه بردیم، ادب و احترام حکفرما بوده است و خسته نباشید و تبریک گفتیم. هیچ مشکلی بین ۲ تیم وجود نداشته است.

او افزود: در اراک یک مشکل مختصری بود که به نظرم باید این‌ها کنترل شود، فقط هم در اراک شاهد چنین چیز‌هایی نیستیم و در شهر‌های دیگه که نمی‌خواهم اسم ببرم، شاهد این مشکلات هستیم. بسکتبال ما به این سمت می‌رود که از تماشاگر به عنوان یک اهرم فشار به نفع خودشان استفاده کنند. حالا برخی تیم‌ها پرو بال و فضا به تماشاگر می‌دهند که این کمک را به آنان بکند. برخی تیم‌ها، اما مانع از این کار می‌شوند. الحق و الانصاف تیم‌هایی که در آمل بازی کردند می‌توانند شهادت دهند که تیم سرپرستی ما و باشگاه ما اجازه توهین کردن هوادار را نمی‌دهد. یعنی حاضر است هواداری که می‌خواهد اذیت کند، اصلا حضور نداشته باشد. خودم هم به عنوان مسئول فنی تیم و کسی که اکنون مصاحبه می‌کند، می‌گویم که اگر چیزی جز این واقعیت داشته باشد. هوادار من ناراحت می‌شود. می‌دانم که مالک و مدیریت باشگاه حاضر به توهین نیست و اگر تماشاگری چنین کند، جلوی آن گرفته می‌شود.

آرزومندی تصریح کرد:، اما برخی فکر می‌کنند این یک امتیاز مثبت است. شما وقتی یک آتشی را روشن می‌کنید، شروع آن با شماست، اما پایانش با شما نیست. ما این کار را نکردیم و تیم‌های رقیب ما می‌توانند در این خصوص نظر دهند که ما مقابله به مثل نکردیم. البته دیده‌ام که برخی باشگاه‌ها می‌گویند اگر در فلان شهر توهین بشنویم، یک جایی به ما بد بگذرد یا هرچیزی، می‌گویند که خب شما وقتی به شهر ما بیایید، مثل همین کار یا حتی بدترش را با شما خواهیم کرد. کم کم این یک دومینو می‌شود و مسئولان برگزاری شهر و باشگاه‌ها و همچنین فدراسیون، باید این مسائل را کنترل کنند.

سرمربی تیم بسکتبال کاله آمل درباره هدف گذاری تیمش برای ادامه لیگ بیان کرد: هدف گذاری باشگاه، رشد بازیکنان جوانی است که در این باشگاه پرورش یافته‌اند. نتیجه در باشگاه ما هدف ثانویه بوده و وقتی با من قرارداد بستند چنین چیزی را گفتند. اما خود ما به عنوان مربی و بازیکن، یک سری اهداف شخصی هم داریم و از روز اولی که شروع کردیم، این هدف را داشتیم که. برای قهرمانی، فینال و نیمه نهایی شانس داریم و این بستگی به مبارزه و تلاشی است که می‌کنیم. خداراشکر در فصل عملکردمان خوب بود و به اهدافی که به آن فکر می‌کردیم رسیدیم. در پلی آف پله اول را پشت سر گذاشتیم و در نیمه نهایی هر تیمی که اشتباه کمتری دارد و بهتر بازی می‌کند، به فینال لیگ خواهد رفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.