سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲.۵ میلیون اصله نهال در قزوین تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: ۲.۵ میلیون اصله نهال در استان برای کاشت در نقاط مختلف از جمله اراضی بیابانی تولید شد.

محسن قاسم زاده  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این نهال‌ها در نهالستان‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا تولید شدند.

وی اظهار کرد: نهال‌های مورد نظر پس از مراقبت در ایام پایانی سال در مناطق مختلف استان قزوین کاشته می‌شوند.

این مسوول با اشاره به آغاز برنامه تولید و کاشت یک میلیارد نهال در کشور از سال گذشته، گفت: سهم استان قزوین در این برنامه ۱۰ میلیون نهال است که طی چهار سال عملیاتی می‌شود و در قالب آن هرسال باید ۲.۵ میلیون نهال تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه نهال‌های تولید شده از گونه‌هایی هستند که نیاز به آبیاری زیادی ندارند، افزود: آب مورد نیاز برای آبیاری این نهال‌ها از محل پساب و آب‌های مازاد پیش بینی شده است.

این مسوول یادآور شد: بادام، عناب و سنجد عمده نهال‌های تولید شده را شامل می‌شوند.

بیابان زدایی در پنج هزار هکتار از اراضی ملی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین در ادامه از اجرای برنامه‌های بیابان زدایی در سطح پنج هزار هکتار از اراضی بیابانی استان خبر داد و افزود: این برنامه در قالب اجرای طرح قرق اراضی ملی بیابانی و مستعد بیابانی شدن انجام شد.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح بیابان زدایی در شهرستان بویین زهرا، افزود: با اجرای این طرح چرای دام در مناطق مورد نظر با هدف حفظ پوشش گیاهی و پیشگیری از توسعه بیابان محدود شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز تداوم اجرای برنامه قرق در مناطق بیابانی و مستعد بیابانی شدن را در نظر داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: بخش قابل توجهی از نهال‌های تولید شده در قالب برنامه ۱۰ میلیون نهال استان از نوع مقاوم به شوری خاک خواهد بود و برای کاشت در مناطق مستعد بیابانی استان قزوین درنظر گرفته شده است.

استان قزوین دارای ۸۶۱ هزار و ۸۸۷ هکتار مرتع، ۱۹هزار هکتار جنگل غیرمتراکم و ۴۴ هزار هکتار بیابان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.