سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود پنی‌سیلین تزریقی در داروخانه‌های کرمانشاه

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نبود پنی‌سیلین تزریقی در داروخانه‌های کرمانشاه خبر داد.

خدیجه نجفی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وضعیت کمبود دارو‌های کرونایی نظیر کورتن‌های تزریقی و سرم در استان کرمانشاه بهتر شده است.

وی افزود: در هفته جاری از طریق چند شرکت پخش دارویی، توزیع سرم میان بیمارستان‌ها و داروخانه‌های خصوصی انجام شد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان با کمبود کورتن‌های تزریقی و سرم مواجه هستیم.

نجفی با بیان اینکه پزشکان از تجویز سرم و کورتن‌های تزریقی برای همه بیماران بپرهیزند، تصریح کرد: مردم اگر بر اساس نسخه برای تهیه اقلام دارویی مذکور به داروخانه‌ها مراجعه کنند مشکلی از نظر تهیه دارو نخواهند داشت.

وی افزود: اوضاع بیمارستان‌های استان کرمانشاه از نظر ذخایر دارویی بد نیست و درحال حاضر مشکلی از نظر کمبود سرم یا داروی خاصی نداریم هرچند که سرم در بیمارستان‌ها همچنان به صورت هفتگی تأمین می‌شود.

نجفی اذعان کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات، دارو‌هایی نظیر پنی‌سیلین تزریقی در داروخانه‌ها موجود نیست که در این راستا مکاتبات انجام شده از ورود این قلم دارویی حاکی دارد و سپس در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دارو در زمره سیاست‌های دانشگاهی نیست و ما چندان در جریان آن قرار نداریم بلکه سازمان غذا و دارو با تأمین کنندگان دارو، جلساتی را برگزار می‌کند سپس افزایش قیمت اعمال می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.