سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان:

بانک‌ها برای اعطای تسهیلات سلیقه‌ای عمل نکنند

استاندار در جلسه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید گیلان از دوگانگی برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات به متقاضیان تولید انتقاد کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با انتقاد از وجود دوگانگی در برخی بانک‌ها در خصوص اعطای تسهیلات به افراد معرفی شده توسط ستاد کارگروه گفت: چه لزومی وجود دارد وقتی یک سرمایه گذار توسط ستاد کارگروه رفع موانع تولید به بانک‌ها معرفی می‌شود بانک سلیقه‌ای عمل کند.

او با اشاره به نقش بانک‌ها در هدفمند کردن تولیدات در استان گیلان افزود: همه بانک‌ها موظف هستند منابع خود را جهت دار و هدفمند کنند، زیرا فلسفه وجودی بانک‌ها همین است که در تولید مولدسازی و تولیداتی که نیاز کشور و صادرات محور است، کمک کنند.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه نظارت بر بانک‌ها در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال در گیلان تصریح کرد: در بخش خارج از جلسه هم باید کمیته‌های کارگروه رفع موانع تولید کارشناسان را به بانک‌ها فرستاده و به عملکرد بانک در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات نظارت کنند.

عباسی با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد کارگروه رفع موانع تولید در استان گیلان گفت: بانک‌ها وظیفه دارند به متقاضیانی که توسط ستاد کارگروه رفع موانع تولید به بانک‌ها معرفی می‌شوند، تسهیلات را به موقع اعطا کرده و هیچ فرقی میان متقاضیان قائل نشوند.

او همچنین از تحت تملک داشتن بیش ۱۰۰ واحد صنعتی توسط بانک‌ها خبر داد و گفت: ۱۰۰ واحد در اختیار بانک‌ها است، ولی میزان استفاده بهینه از آن‌ها کم است لذا باید مشخص شود میزان بهره‌وری و ظرفیت ایجاد اشتغال آنان چقدر است و این وظیفه کارگروه رفع موانع تولید است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر نظارت کافی بر عملکرد واحد‌های تولیدی توسط مدیران و بانک‌های عامل تأکید و تصریح کرد: بانک‌ها وقتی به متقاضیان تسهیلاتی در راستای توسعه تولید و ایجاد اشتغال اعطا می‌کنند باید نظارت کافی بر روی عملکرد آن واحد تولیدی وجود داشته باشد تا مشخص شود که آن تسهیلات در چه حوزه‌ای مصرف شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.