سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلخانه داران و مرغداران هشدار کاهش دما را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به کاهش دما در برخی مناطق، تولیدکنندگان نسبت به تامین سوخت وسایل حرارتی و کنترل دما اقدام کنند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در برخی مناطق، هشدار زرد صادر شده است.

به گفته او، با وجود کاهش دما، تولیدکنندگان نسبت به تامین سوخت وسایل حرارتی، کنترل دما و رطوبت در واحدهای گلخانه، دامداری و مرغداری اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: باغداران نسبت به ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر از طریق پلاستیک سیاه، گونی و همچنین روشن کردن آتش در باغات اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر تخلیه سیستم های آبیاری تحت فشار گفت: مرغداران و دامداران از جیره غذایی پرانرژی برای دام و طیور استفاده کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین ۱۵۶.۷ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۷ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۹۱.۴ میلی متر است که این امر افزایش ۱۴.۳ میلی متر بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۱۸.۱ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در استان های گیلان، مازندران و برخی نقاط استان اردبیل بارش همراه با کاهش دما و در ارتفاعات شمال قزوین و برخی نقاط آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود‌. همچنین در ارتفاعات مرکزی کرمان و برخی نقاط شمال فارس افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

روز دوشنبه علاوه بر بارش در سواحل شمالی در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل، زنجان و شمال کردستان رگبار باران و وزش باد انتظار می رود. همچنین در قسمتی در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، نقاطی از خراسان جنوبی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود‌. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.