سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین بسته پیشنهادی ۴ ماده ای برای کمک به افغانستان ارائه کرد

چین پیشنهاد چهار ماده‌ای را برای کمک کشورهای همسایه افغانستان به این کشور برای غلبه به مشکلات و دستیابی به توسعه پایدار مطرح کرد.

چین گانگ وزیر خارجه چین پس از نشست چهارجانبه همسایگان افغانستان در سمرقند گفت: افغانستان در حال حاضر در مرحله مهمی از تعدیل و تغییر سیاست‌های داخلی و خارجی خود قرار داشته و نیاز مبرمی به توجه و حمایت بیشتر جامعه بین المللی به ویژه کشورهای همسایه دارد.

گانگ با ارائه پیشنهادی چهار ماده‌ای برای کمک به بهبود وضعیت افغانستان گفت: در مرحله نخست ما باید نیروهای تروریستی را در افغانستان سرکوب کنیم.

وزیر خارجه چین افزود: در مرحله دوم ما از آمریکا می‌خواهیم که وظایف خود را انجام دهد، تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را فوراً لغو کند و دارایی‌های این کشور را بازگرداند.

گانگ افزود ما از طالبان افغانستان نیز می‌خواهیم تا یک دولت فراگیر بسازند. بر اساس احترام به استقلال، حاکمیت و کرامت ملی افغانستان، ما طالبان افغانستان را تشویق خواهیم کرد تا در ایجاد اقتدار سیاسی و تدوین سیاست، فراگیرتر و پیشروتر عمل کنند.

گانگ گفت در مرحله چهارم ما همکاری‌های عملی مربوط به افغانستان را انجام خواهیم داد و کمک می‌کنیم تا افغانستان بخشی از شبکه ارتباطی منطقه‌ای و روند یکپارچگی اقتصادی شود و توانایی این کشور برای توسعه پایدار و خود محور بهبود یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.