سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در خراسان جنوبی نشان‌دار می‌شود

دبیر شورای زکات استان خراسان جنوبی گفت: مقرر شد نشان زرد رنگ ستاد زکات استان برای صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره نصب شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام  فلسفی دبیر شورای زکات خراسان جنوبی گفت: امسال در آستانه عید فطر هزار و ۵۶۵ پایگاه ویژه جمع‌آوری زکات فطره در سطح استان ساماندهی شده و بیش از ۲ هزار نفر به جمع‌آوری وجوه شرعی می‌پردازند.

وی گفت: شیوه‌نامه زکات فطریه اسفند سال گذشته ابلاغ شده که در اختیار همه شهرستان‌ها قرار گرفته است و ۱۵۰ مرکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان وجود دارد که کار جمع‌آوری زکات را انجام می‌دهند.

دبیر شورای زکات خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان زکات توسط ستاد استانی جمع‌آوری شد اظهار کرد: اولویت نخست هزینه‌کرد زکات فطریه معیشت و درمان است و این وجوه شرعی را نمی‌توان صرف ساخت و ساز کرد.

وی گفت: زمینه‌های لازم فراهم شده که مبالغ جمع‌آوری شده را همان روز بتوان به حساب نیازمندان واریز کرد و با توجه به الزام قانونی فقط در سرفصل‌های مشخص باید هزینه شود.

حجت‌الاسلام فلسفی ادامه داد: بانک اطلاعات موسسات خیریه در استان تهیه شده و فقط آن دسته از موسسات فعال در زمینه معیشت یا درمان، مجوز جمع‌آوری زکات فطریه را دارند.

وی با اشاره به جمعیت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته توانستیم ۲۸ درصد زکات فطره جمعیت روزه‌دار استان را جمع‌آوری کنیم که نسبت به تعهد کشوری بسیار پایین است و حداقل باید به ۵۰ درصد برسد.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی هم ضمن قدردانی از حضور معنادار مردم در راهپیمایی روز قدس امسال گفت: جهان در پیچ تاریخی به نفع اسلام قرار دارد و فرصت مهمی برای مسلمانان است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: زمانی که انسان صاحب تمکن و قدرت شود چند تکلیف بر دوش او است که رسیدگی به نیازمندان مهمترین این تکالیف محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در جامعه اسلامی توجه به بندگان خدا بسیار مورد تاکید است لذا از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب، امام خمینی (ره) دستور تشکیل کمیته امداد را دادند.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسائل مالی شامل خمس و زکات از مباحث مهم مبانی اعتقادی اسلام است و پشتوانه نظام الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید فطر افزود: نقش رسانه در موضوع جمع‌آوری زکات برای یاری رساندن به مستمندان و نیازمندان اهمیت دارد.

اعضای ستاد زکات شهرستان‌های استان نیز با محوریت فرمانداران از طریق ویدئوکنفرانس با این نشست ارتباط برقرار کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.