سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه قرآنی از ۲۶ تا ۳۱ فروردین در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه قرآنی از ۲۶ تا ۳۱ فروردین در محل نمایشگاه‌های بین المللی پارک شاهد خبر داد.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشستی خبری با اشاره به تشکیل قرارگاه قرآنی در استان گفت : خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار و حضور فعال تمامی دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی، این قرارگاه در ماه مبارک رمضان امسال تشکیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دبیر آن تعیین شد.

وی هدف از تشکیل این قرارگاه را انسجام بخشی به برنامه‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت تمای دستگاه‌های این حوزه، فعال‌سازی محافل و مجالس قرآنی، ترویج اخلاق قرآنی در سطح جامعه و متبرک سازی فضای استان به عطر قرآن بویژه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی افزود: جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شهرداری، تبلیغات و ... در این قرارگاه برگزار شده و برنامه‌های متعددی پیشنهاد شده است.

صفدری گفت: در گام اول برپایی یک نمایشگاه قرآنی در استان درماه مبارک برنامه ریزی شد که این نمایشگاه هفته پایانی ماه مبارک رمضان و از ۲۶ تا ۳۱ فروردین ماه در کرمانشاه برپا می‌شود.

وی از برپایی این نمایشگاه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی کرملنشاه واقع در پارک شاهد خبر داد و افزود: این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب پذیرای علاقمندان است.

صفدری از برپایی ۴۲ غرفه در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این دوره نمایشگاه در کنار عرضه کتاب و محصولات قرآنی با بخش‌های متنوعی همراه است.

وی افزود: در این نمایشگاه مخاطب اصلی ما خانواده است و تلاش کرده ایم با تدارک بخش‌های مختلف در این دوره نمایشگاه بتوانیم اعضای خانواده از جمله کودکان و نوجوانان را به این نمایشگاه جذب کنیم.

وی از عرضه دو هزار هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در بخش دیگر این نمایشگاه محصولات فرهنگی و لوازم التحریر مرتبط با موضوعات قرآنی هم عرضه می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی در چندین غرفه این نمایشگاه خبر داد و افزود: بصورت روزانه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

صفدری از برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی قرآنی در این نمایشگاه خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برپایی محافل قرآن با حضور قاریان، جزءخوانی و تلاوت، برپایی جلسات قرآنی خانگی و برپایی غرفه مشاوره و پرسش و پاسخ را هم از دیگر بخش‌های این نمایشگاه عنوان کرد.

صفدری از اجرای تئاتر خیابانی هم در محوطه این نمایشگاه خبر داد و افزود: این اجرا‌ها با موضوعات مرتبط با خانواده و فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به حضور برخی مجموعه‌های مردم نهاد در این نمایشگاه گفت: این مجموعه‌ها هم محتوا‌های خاص خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برنامه‌های خاصی را برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه در نظر گرفته است.

صفدری با اشاره به برپایی غرفه حجاب و عفاف در این نمایشگاه گفت: در این غرفه عرضه محصولات حجاب و عفاف را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساعت برپایی این نمایشگاه با لحظات افطار همزمان است، گفت: در همین راستا برخی مجموعه‌های مردم نهاد در تلاش هستند بتوانند در این نمایشگاه عرضه افطاری ساده را داشته باشند.

در پایان این مراسم از پوستر نمایشگاه قرآنی کرمانشاه رونمایی شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.