سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی عملکرد بانک‌های آمریکایی، پس از ورشکستگی سه بانک

حدود یک ماه پس از ورشکستگی سه بانک آمریکایی که بخش مالی جهان را تکان داد، عملکرد دیگر بانک‌های این کشور زیر ذره بین قرار گرفته است.

حدود یک ماه پس از ورشکستگی سه بانک آمریکایی که بخش مالی جهان را تکان داد، مؤسسات مالی اصلی باید در روز‌های آینده استحکام خود و چگونگی مقابله با رکود احتمالی را نشان دهند.

براساس گزارش فرانس پرس، اوضاع در مقایسه با اوایل ماه مارس آرام شده است. زمانی که مقامات آمریکایی فوری برای کنترل بانک سیلیکون، ولی و سیگنِیچر بانگ اقدام کردند که در پی برداشت‌های گسترده مشتریان چند روز بعد از ورشکستگی سیلورگیت Silvergate، یک بانک کوچک منطقه‌ای اوضاع بی ثبات شده بود. این بانک به یکی از مقصد‌های ارز‌های دیجیتال تبدیل شده بود.

این بانک‌ها به دلایل خاص و همچنین به دلیل عواملی که بر کل بخش تأثیر می‌گذاشت، با شروع افزایش شدید نرخ‌های بهره، بی ثبات شدند.

استوارت پِلِسِر Stuart Plesser از آژانس اس اند پی گلوبال S&P Global با اشاره به سخت گیری دوباره در زمینه مقررات این بخش گفت: «جالب است ببینیم در فضای جدید چه چیزی به دست می‌آورند، در شرایطی که باید برای بازپرداخت سپرده‌های مشتریان و تامین دوباره نقدینگی خود بیشتر هزینه کنند.»

وی افزود: «احتمالا بر سودآوری آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت، باید دید این تأثیرگذاری تا چه حد خواهد بود.» جی پی مورگان چیس، سیتی گروپ Citigroup و ولز فارگو Wells Fargo و همچنین بانک کمی کوچکتر پی اِن سی PNC انتشار نتایج عملکرد بانک‌ها را جمعه آغاز خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.