سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبگیری به موقع مزارع پرورش میگوی گمیشان با استقرار لایروب/ پیش بینی تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن میگو

مدیرکل شیلات گلستان گفت:گفت: با استقرار دستگاه لايروب در كانال هاي آبرسان مجتمع پرورش ميگوي گميشان، آبرسانی مزارع پرورش ميگو آغاز شده است.

اسماعیل جباری در اولین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان در سال ۱۴۰۲، گفت: این دستگاه از ۱۷ بهمن ماه در مجتمع فعال شده است و هم اکنون افزایش سطح آب ورودی به مجتمع قابل مشاهده و شستش و مزارع میگو نیز قابل انجام است.

او افزود: از همکاری مجموعه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و شرکت شهرک‌های کشاورزی که همکاری لازم را برای ایجاد شرایط انتقال لایروب دوزیست به منطقه و شروع عملیات لایروبی، با شیلات داشته اند قدردانی می‌کنم و از تولید کنندگان نیز انتظار می‌رود با توجه به ورود آب به کانال‌ها، برنامه ریزی‌های لازم برای انجام به موقع شستشو استخر‌ها و آبگیری اصلی را انجام دهند.

جباری با بیان اینکه اداره کل شیلات استان نظارت مستمر بر وضعیت لایروبی مجتمع پرورش میگوی گمیشان خواهد داشت، افزود: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با آبگیری  هزار و ۶۸۰ هکتار از مزارع، بیش از ۳ هزار ۵۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شود.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش میگوی گمیشان گفت: اداره کل شیلات نسبت به تکمیل زیر ساخت‌های عمومی در مجتمع میگو گمیشان اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

او ادامه داد: همچنین همه مزارع نیز باید نسبت به تکمیل مشاعات مربوط به خود از جمله تکمیل زهکش، جاده دسترسی و همچنین نواقص فنی مزارع، سریعا اقدام کنند.

 جباری در پایان با تاکید بر رفع نیاز‌های آموزشی پرورش دهندگان میگوی استان افزود: نیاز‌های آموزشی پرورش دهندگان توسط هیئت مدیره تعاونی مجتمع گمیشان به شیلات و تحقیقات شیلات اعلام شود تا بتوانیم دوره‌های آموزشی لازم را برنامه ریزی و برگزار کنیم.

او گفت:همچنین با توجه به علاقه مندی بعضی از پرورش دهندگان نسبت به پرورش ماهی کفال سفالوس (کشت توام) دوره آموزشی در این خصوص نیز برگزار می‌ شود.

 فکوری رییس بهداشت آبزیان اداره کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: همه مزارع برای ذخیره سازی باید دارای کد یکتا (کد پستی) باشند و نسبت به بروز رسانی پروانه بهداشتی خود سریعا اقدام کنند.

 وشتانی سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری شیلات گلستان نیز با ارائه گزارشی از تولید میگو استان در سال گذشته گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شده است .

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.