سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت سیل و بارندگی ها در استان ایلام/ راه ارتباط ۷۰ درصد ایل عشایری قطع شد

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: دسترسی ۷۰ درصد ایل راه‌های استان بدلیل بارندگی‌های شدید و سیل آسا قطع شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته استان ایلام، شاهد بارش سیا آسا بوده که در نتیجه این بارش که تمام مناطق استان ایلام را در بر گرفته است، اقدامات پیشگیرانه  انجام شده، ولی شدت بارندگی در آغازین لحظات بارش موجب تخریب سیل‌بند مصلی ایلام شد.

تخریب سیل بند مصلی ایلام

تخریب سیل بند مصلی ایلام به گفته افشین مظفری، موجب انسداد این خیابان و محدودیت تردد شهروندان ایلامی تا اطلاع بعدی شده است.

راه ارتباط ۷۰ درصد ایل عشایری قطع شد

فرشاد یاسمی، مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: در پی بارش‌های دیشب تعداد ۱۰ تخته سیاه چادر عشایر استان دچار پارگی و آسیب شده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام ادامه داد: کمک به عشایر با همکاری نیرو‌های اداره کل و جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

یاسمی یادآور شد: همچنین برخی از عشایر مهمان که در حال کوچ به استان‌های خود هستند، برای جلوگیری از بروز پیش آمد به علت بارش‌ها با کمک جمعیت هلال احمر در چادر‌های این جمعیت به صورت موقت استان داده شده اند.

وی اضافه کرد: با فروکش کردن بارش‌ها و با همکاری دستگاه‌های ذیربط مسیر ایل راه‌های عشایری آسیب دیده مرمت و بازسازی می‌شود.

امدادرسانی هلال احمر به ۴۵ خانواده ایلامی

غلامرضا علی محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از امدادرسانی به ۴۵ خانواده در پی بارندگی های عصر روز گذشته تا صبح امروز خبر داد.

وی گفت: تا صبح امروز تخلیه آب ۲۱ واحد مسکونی که در شماری از روستاهای استان دچار آبگرفتگی شده بودند، انجام شده است. 

وی افزود: با توجه ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در روستا‌های وار، چگینی، درویشان، لرینی، مله رینه، مله طاق، گنداب، گلان در شهرستان‌های چرداول، سیروان، آبدانان و مهران و همچنین مرکز شهر مهران و ایوان دچار آبگرفتگی شدند.

تمام جاده‌های اصلی و فرعی باز است و تردد خودرو در آن‌ها جریان دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: با وجود بارش‌های شدید همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

سیدزاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری ریزش برداری در ۱۰۹ مقطع از محور‌های این استان انجام شد.

وی ادامه داد: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در ۱۲ محور ارتباطی از شهر‌های استان بارش باران گزارش شده است.

۱۷ تیم عملیاتی هلال احمر در حال تخلیه آب منازل

غلامرضا علی محمدی، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز از آب گرفتگی ۲۱ واحد مسکونی خبر داد و گفت: به جهت کمک و اقدامات امدادی ۱۷ تیم عملیاتی در قالب ۲۰ نفر از کارکنان و ۳۸ نجاتگر با استفاده از ۱۱ دستگاه لجن‌کش به‌کارگیری و کار امدادرسانی و تخلیه آب منازل را انجام داده‌اند.

ریزش‌برداری در ۱۰۹ مقطع از محور‌های مواصلاتی استان ایلام

سیدزاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ریزش‌برداری در ۱۰۹ مقطع از محور‌های مواصلاتی استان ایلام خبر داد و گفت: همه راه‌های اصلی، فرعی استان باز است و تیم‌های امدادی این اداره کل به جهت پاکسازی محور‌های مواصلاتی در تمام نقاط استان ایلام استقرار دارند.

وی افزود: بررسی‌های آماری نشان از آن دارد که ۱۲ محور ارتباطی از شهر‌های استان ایلام از شدت بارش بیشتری برخوردار بوده‌اند و محور‌های مواصلاتی این نقاط تحت پوشش نیرو‌های امدادی برای بازسازی و باز کردن محور‌های خسارت دیده هستند.

فوت یک نفر در مهران بر اثر سیلاب

صید نور علیمرداری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام گفت: با توجه به میزان بارش‌ها در سطح بخش صالح آباد شهرستان مهران سیل در رودخانه این شهرستان شدت گرفت.

وی افزود: در این راستا با وجود اعلام مورد مفقودی خانم ۵۰ ساله توسط خانواده وی، موضوع در دستور کار نیرو‌های امدادی قرار گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام ادامه داد: بر همین اساس با اعلام به مرکز فوریت‌های اورژانس بخش صالح آباد موضوع در دستور کارقرار گرفت و در ساعت ۹ صبح جسد این خانم ۵۰ ساله از رودخانه شهر صالح آباد بیرون کشیده شد و تحویل خانواده اش شد.

مهار ۱۷ مورد آبگرفتگی ناشی از بارش‌های سیلابی در ایلام

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام از مهار ۱۷ مورد آبگرفتگی ناشی از بارش‌های سیلابی طی دیشب خبر داد.

نصرت اله لطفی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: نیرو‌های آتش نشانی باتوجه به دستور ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام به خاطر بارش‌های سیلابی از روز سه شنبه تا پایان فعالیت سیستم بارشی در وضعیت آماده باش هستند.

لطفی با بیان اینکه این آبگرفتگی‌ها خسارات مالی داشت، یادآور شد: اما هیچگونه آسیب و خسارت جانی گزارش و مشاهده نشد.

خسارت بارش‌های شدید به روستا‌ها و ۱۰ خانوار عشایری شهرستان چوار

ابراهیم یعقوبی، فرماندار شهرستان چوار گفت: شب گذشته بارش باران و وقوع توفان موجب شکسته شدن تیر برق و قطع برق روستای پاقله در گردید که تا ساعات دیگر برق این روستا وصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اثر بارش‌های شدید شب و روز گذشته دیوار مدارس بخش بولی تخریب شده است، افزود: تعداد ۱۰ خانوار عشایری در سطح شهرستان نیز دچار آسیب شده و همچنین راه‌های عشایری زمزمان و مسیر بخش مرکزی و ریزه وند مسدود شده بود که در حال حاضر با کمک نیرو‌های اداره کل امور عشایری و جمعیت هلال احمر باز کردن این مسیر‌ها در دست اقدام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
حمیدمرادی
۲۲:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
باسلام خدمت ریاست محترم امور عشایری استان ایلام جناب اقای یاسمی جاده عشایر تخت نرم ماژین قطع شده لطف کنید دستورباسازیش رابفرماییدچون به سختی رفت آمد میشود
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خدا برکت بده عشایر گوشت کیلوی خدا تومان می‌فروشد اين باران
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
متاسفانه زحمتشو عشایر میکشن سودشو دلال میخوره و یه لیوان آب روش !
به جز این تازه دلال قیمت تعیین میکنه و بازار را گاهی تشنه نگه میداره که قیمتها سرسام آور بشن و تا دست دلال قطع نشه همین آش و همین کاسه !
تو تمام موارد همینطوریه نه فقط گوشت!
غفار
۱۴:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
توفان وسیل وزلزله وجنگ ازجمله بلاهی است که تحت کنترل خداست ولی انسانهابه آن توجه ندارنداگرعمل صالح انجام دهنداین بلاهاوجودنداردویاتاثیرناچیزی دارندولی گناهان باعث میشوداین بلاهاتشدیدشوندوعمرانسان کوتاه شود
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
چرا بلاها را به سیل وصل می‌کنی به گناه سیل توفان زمین لرزه وو آنها همه طبیعی است خدا اگر بخواه کار گناه انسان را غضبناک ببينه خودش میداند چکار کنه مثل داستان نوح و موسی شهر لوت وووو این باران که آمده رحمت هست و نعمتی هست براه انسان و موجودات زمین مثلا تو بیری خانه کنار رودخانه بسازی آب باران بیا خراب کنه آن گناه هست نه آن بی عقلی انسان هست
طاها
۱۸:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
احسنت