سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سامانه بارشی که از دریای مدیترانه آمده، در آسمان این استان آغاز شده‌است.

مهران چراغ‌پور در نخستین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: فعالیت این سامانه بارشی مربوط به غرب و شمال‌غرب کشور و جبهه آن روی زاگرس به‌ویژه در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خوزستان است.

وی افزود: با توجه به هم‌مرز بودن چهارمحال و بختیاری با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان هم‌اکنون بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ به‌خصوص بازفت بالا آغاز شده و برای مناطقی از استان مانند کوهرنگ، بازفت، اردل، فارسان، کیار، فلارد، خانمیرزا و غرب بن هشدار قرمز صادر شده است.


بیشتر بخوانید


چراغپور تصریح کرد: در بازفت بالا شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲۰ میلیمتر بارش ثبت شده است و انتظار تداوم بارش‌ها در غرب و شمال‌غرب استان وجود دارد.

وی یادآور شد: فعالیت این سامانه از ساعت ۳ بامداد تا صبح پنجشنبه قطع و سپس تا ظهر روز پنجشنبه هفته جاری فعال خواهد شد که در شهرستان کوهرنگ تا ساعت ۱۸:۳۰ ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از خروج سامانه بارشی جدید در استان وزش باد شدید، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب، طغیان رودخانه‌ها، رانش جاده‌ها و ریزش کوه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم خودداری توقف عشایر، گردشگران و کوهنوردان چهارمحال و بختیاری در حاشیه رودخانه‌های استان گفت: در این راستا بازگشایی مسیل‌ها، تنظیم ورودی و خروجی مزرعه‌های پرورش ماهی و خودداری از سفر‌های غیرضروری در دستور کار همگان باشد.

چراغ‌پور به احتمال بروز خسارت به دکل‌های مخابراتی و برق درچهارمحال و بختیاری به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی اشاره و تاکید کرد: روز پنجشنبه برای مناطقی از شهرستان‌های فلارد، خانمیرزا و لردگان احتمال شدت بارش‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به مدت کم و شدت بارش‌های سامانه جدید در چهارمحال و بختیاری افزود: برای تنظیم آب ورودی به سد‌های استان اقدام لازم و به‌موقع از سوی متولیان امر انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
جالب شهر بن "غرب " هم داره