سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش اقساطی خودرو از نیمه دوم سال

وزیر صمت از فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید رضا فاطمی امین گفت: خوشبختانه سال گذشته بخش صنعت، معدن و تجارت رشد بسیار خوبی داشت و رشد خوبی در حوزه تولید رقم خورد به طور مثال رشد پاییز سال گذشته ۱۱.۶ درصد بود که از ابتدای سال ۹۶ بی نظیر بود.

او گفت: ما یک برنامه برای مهار تورم و یک برنامه برای رشد تولید تدوین کردیم و در این برنامه‌ها سازوکارهایی که باید اصلاح شوند، درج شده است؛ در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره این برنامه‌ها توضیحاتی ارائه و مقرر شد در جلسات آتی کمیسیون این برنامه‌ها به تفصیل تشریح شود.

وزیر صمت گفت: ما به ۲ قانون نیاز داریم نخست قانون مالیات بر عایدی سرمایه که اکنون مجلس در حال بررسی آن است؛ این مالیات موجب تنظیم‌گری در بازارهایی که دلالی و واسطه گری وجود دارد مانند خودرو و مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین قانون موضوع مالیات بر سود مازاد است، ادامه داد: این مالیات در برخی کشورها عملیاتی شده است و به کنترل گرانی و گران فروشی کمک می‌کند؛ پیش نویس این موضوع در وزارتخانه آماده شده و به زودی در دولت مطرح می‌شود و در قالب لایحه به مجلس ارسال خواهد شد، این دو ابزار مالیاتی می‌تواند در کنترل و مهار تورم بسیار مؤثر باشد.

او گفت: حوزه‌های صنعت و معدن در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی داشته به گونه‌ای که رشد این حوزه‌ها نسبت به میانگین رشد اقتصادی در کشور حدود ۲ برابر بوده است.

فاطمی امین گفت: ما از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ کمتر از یک‌میلیون دستگاه تولید کردیم که ۴ سال کاهش تولید داشتیم ما سال گذشته ۳۱ درصد رشد تولید داشته ایم،ما در بازر خودرو دو مسئله شکاف عرضه و تقاضا و مافیای خودرو وجود دارد.

وزیر صمت گفت: امسال برنامه خودروسازان تولید بالا خودرو پیش بینی شده است،همچنین واردات خودروهای نو و کارکرده باعث تعادل بازار خودرو خواهد شد.

او گفت: خودرو شاهین کمتر از ۴۰۰ میلیون کارخانه است هفته آینده کسانی که خودرو شاهین ثبت نام کرده اند خودرو خود را دریافت می کنند الان حرف اینجاست که این قیمت ۷۰۰ میلیون از کجاست؟این دست مافیا است.

فاطمی امین گفت: واردات متمرکز و افزایش تولید باعث ثبات بازار خودرو خواهد شد،ما سال ۱۴۰۰ افت تولید داشتیم ولی خوشبختانه سال گذشته رقم رشد قابل توجهی داشته ایم.

او گفت: ما از اواسط امسال به تعادل عرضه خودرو خواهیم شد و توصیه می کنیم که به سمت قیمت خودروهای کاذب نروند.

وزیر صمت گفت: سازو کار نوبت دهی به جای قرعه کشی جایگزین شده است و تمام کسانی که ثبت نام کرده اند، خودرو می گیرند؛ ما نیمه دوم سال فروش اقساطی خودرو را برگزار می کنیم.

فاطمی امین گفت: راه حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که ما این پروژه را شروع کردیم و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که می‌توانیم بر بازار را به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.

وزیر صمت با بیان اینکه ارز اقتصاد ما را از ۶ مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: ما این مسیر‌ها را شناسایی کرده و برای هرکدام یک راه حل طراحی کردیم.

او گفت: مثلا در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بالای یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار را آغاز کردیم. در سایر موارد هم متمرکز هستیم و برای حل آن‌ها برنامه داریم.

یک سامانه شفافیت فروشگاهی راه‌اندازی شده که در ابتدا برای تعدادی از فروشگاه‌ها به‌صورت آزمایشی اجرایی شده است. طبق این سامانه، پس از خرید یک کالا، بارکد آن کالا برداشت و باطل می‌شود و تمامی اقدام‌ها کاملا الکترونیکی انجام می‌شود به طوری که امروز ۲میلیون صورتحساب روزانه دریافت می‌کنیم.

وزیر صمت گفت: مطمئنا تنظیم بازار بر اساس این سامانه صورت می‌گیرد و هر شب خواهیم دانست یک مغازه یا فروشگاه، چه تعداد کالا، چه مقدار و با چه قیمت و اصالتی فروخته است.

وزیر صمت گفت: ۱۰۰ هزار دستگاه کارتخوان بارکد خوان عرضه می شود.

فاطمی امین گفت:همچنین ۳۰۰ هزار لوازم یدکی شناسه دار خواهند شد،همچنین زمان بندی برای انواع لوازم یدکی،خانگی و غیره داریم.

او گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور و همچنین افت فشار گاز انتقالی از جنوب به شمال این احتمال وجود دارد که صادرات گاز ایران به این دو کشور نیز کاهش یابد که این خود می‌تواند صادرات کشور و به تبع آن تراز تجاری را تحت الشعاع قرار دهد؛ بنابراین طبق تمامی آمار‌های فوق میزان صادرات کشور در ماه‌های آینده و تا پایان سال نیز احتمالا نزولی خواهد بود.

برنامه‌ای نیز برای گسترش بازار‌های صادراتی سایر محصولات ایران نیز وجود ندارد. آنچه که به عنوان نتیجه‌گیری این بحث می‌توان گفت این است که سخنان وزیر صمت مبنی بر اینکه تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ مثبت خواهد شد هیچ مبنای منطقی بر اساس شرایط کنونی کشور و همچنین طبق آمار‌های واقعی ندارد. افزایش صادرات کشور نیازمند سرمایه‌گذاری کلان، افزایش تولید و همچنین گسترش بازار‌های صادراتی چه از جنبه‌ی کالایی و چه از جنبه بازار‌های هدف است که به نظر نمی‌رسد دست کم دولت کنونی توان تحقق آن را داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
شمارو بخدا بدین ماشین اقساطی چرا نمیدین به این بدبخت ها
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اگر راست میگن که نمیگن همین طرح یک پارچه رو تا برج ۶ همه خودروهارا بدن از قدیم گفتم سنگ بزرگ علامت نزدنه
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
ارزوی صاحب خودرو شدن به دل ما موند با این وزیرصنعت باعث همه گرانی ها شخص خود وزیر صمت هستش پراید ۱۲۰ میلییون شد ۴۰۰ میلیون فقط برکناری وزیر صمت
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
قسطی هم بدهید نمی توانیم بخریم با ۸ تومان حقوق یک بازنشسته البته خیلی ها کمترازاین می گیرند چگونه می توان کرایه خانه داد خرج خانواده را داد بعد قسط خودرو هم بدهیم
سام
۱۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
این بود مهار تورم مهار گرونی هنوز سال شروع نشده بازم با دلار دارن کاسبی میکنن قیمت خودرو حتی کارکرده خیلی خیلی وحشتناک گرونه منه کارگر هرجور حساب میکنم نمیتونم یه پراید هم بگیرم هرکی برای خودش شده بنگاه معاملاتی اینجوری میخاید تورم مهار کنید
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
از این وضعیت بازار خودرو آدم دچار حالت تهوع میشه
این وضعیت در شان جمهوری اسلامی ایران که چه عرض کنم در شان هیچ کشوری نیست
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
بازی کثیف خودرویی با جان و مال مردم یکی از ریشه های بی اعتمادی و دلزدگی و بی حجابی مردمیه
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
در شرایطی که حق انتخاب مردمی نیست سوال مردم چرا با افتخار یرا تولیدخودرو جدید هزینه و خرج تراشی میتراشید مگر به اجبار از جیب مردم درنمیاورید! رضایت عامه از تیبا و جایگزینی خوب پراید و خیلی بیشتر از کوییک و سایناست قبل از هر اقدامی نظرات مردم را جویا شده اید!
جوان
۰۷:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
امسال کنترل تورم بود پس چطور شداولین فرصت خودشون قیمت خودرو رو بالا بردن اینا همه اش دروغه خودتونو مسخره نکنید
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام
به تمام مردم ایران زمین
هر وقت هر شخصی یا ٱرگانی اومد گفت که
چند نفر عضو هیات مدیره
این دو بُنگاه خودرو سازی هستند
و چه مقدار ناچیز و حلال و مطهر حقوق مُکفی میگیرند

اون موقع داستان خودرو
برای تماااااااااااام ملت شریف ایران مشخص میشه
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام
و عرض ادب
داستان دقیقا از آنجایی شروع شد
که سال ۹۷ مردم خودرو های انباشته شده چند هزاری خودرو ساز ها را نخریدند
که دولت تدددددددددبیر و امید. هه
به مردم فهیم و صبور ایران وام داد تا خودرو بخرند
و از آن به بعد بدو به دنبال خودرو با التماس و خواهش
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مافیاااا
علی
۲۱:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
با مردم شفاف سخن بگوئید از یک طرف خودرو ندارین میگین قرعه کشی از یه طرف میگید بر اساس نوبت دهی خودرو میدهیم از یک طرف میگید خودرو اقساطی تا که کلک و درغ پردازی مردم خوشان مقصرند اگر خودرو نخرن بعد خواهین دید چگونه شما و مدیران دو شرکت انحصاری دولت به التماس خرید از آنها می افتید. دنا پلاس تحویلی سال 1402 را 123 میلیون بالا بردید . متقاضیان اگر میدانستند اینقدر بالا می رود ثبت نام نمی کردند دلشان خوش بود در قرعه کشی درآمده اند این اختلاف قیمت نسبت به سال 1401 را از کجا تامین کنند دزدی کنن خوب است . . دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی اگر به این موضوع ورود نگردید از شما نخواهیم گذشت .
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
با سلام درست می گن رشد بسیار خوبی در جهش قیمتها بوده خیلی عالی تشکر .
سامی
۲۰:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
آقا وزیر صمت به شدت باید استیضاح شود
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
Mm
۲۰:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
اینا جیب ملتو نزنن ماشین اقساطی نمیخاد بدن.
توحید فتح اله نژاد
۲۰:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
عالی
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
نقشه جدیده ؟
خودروی ۸۰۰ تومنی رو ۱/۸۰۰ با سود ۲۵ درصد بدن به مردم .
با این اقتصاد مریض هر روز وعده میدن هیچ نظارتی هم که نیست واقعا متاسفم برای وزرایی که هیچ نقش مدیریتی و اقتصادی مفید برای تورم ندارن
دولت محترم هم کلا خوابه
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مافیا کیه و کجاست دست خودشونه
مهدی
۱۹:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
با سلام در ایران مافیا خودرو وجود ندارد مافیای خودرو به وسیله ی افرادی به وجود می آید که به خودرو نیاز ندارند و این وسیله را فقط به عنوان دور زدن و پز دادن و وقت گذرانی داخل خیابان ها استفاده می‌کنند خودرو باید فقط در اختیار خانواده باشد چه لزومی دارد که یک جوان مجرد با 18 سال سن و گواهینامه خودروی شخصی داشته باشد پس مافیایی در کار نیست و ما خودمان در این قضیه مقسر هستیم اگر از خودرو افراد نیازمند واقعی استفاده کنند ما تعداد خودروهایی که هم اکنون داریم زیاد میباشد.
Amin
۱۷:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
وعده و وعید . دروغ. خسته نشدید از دروغ.
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
گذشته از بحث حجاب و بی حجابی ولی با این کاراتون و ایجاد درگیری در کوچه و خیابان دوباره جامعه رو ملتهب و به طرف پرتگاه نکشید
مسئولین محترم که اصلا امتحان خوبی پس ندادن بماند با این فضای مجازی که تقریبا در آینده ای نزدیک و خواه ناخواه دوباره همگانی خواهد شد راهکار برخورد نیست بلکه تقویت ارزشها و باز آفرینی جایگاه عادلانه مردم به نام دینه که در بدترین حالت بی عدالتی اون هم تا حد زیادی بخاطر ندانمکاریها به نام جمهوری اسلامی و دین قرار گرفته
یه زمان یه شرکت خارجی میخواست نیرو استخدام کنه دو عدد خط رو یه کاغذ میکشید و جلو شرکتت کنننده ها می گذاشت و میگفت اینهارو مساوی کنید هر کس خط طولانی تر رو پاک میکرد مردود و تعداد معدودی که خط کوتاهتر را بلندتر میکردن قبول کرد و گفت ما نباید استراتژی برخورد را دنبال کنیم بلکه باید شدیدا دنبال تقویت و موفقیت خودمان باشیم بدخواهان خودبخود بازنده میشوند
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
کدوم دلال؟خود دولت دلال شده.خودرو180میلیونی کارخانه رو به اسم حذف دلالها تو بورس نزدیک700میلیون میفروشه و بعد میگه خودروسازهای ما دارند ضرر میدن
فلفل
۱۶:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
شما بجای تصدی وزارت و انجام امور کلان وزارتی ،تبدیل شده ایی به ماشین فروش ؟؟؟!!!!!
استعفا برای شما مناسبترین کار است.
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
بهتون قول میدم تا نیمه دوم سال همینهایی که گرون کردینو هم سه برابر باز میکنین
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
بهتون قول میدم تا نیمه دوم سال همینهایی که گرون کردینو هم سه برابر باز میکنین
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
میشه بگی حالا با این صحبتا چند سانت دماغت بزرگتر شده مردم رو چی فرز کردین
سلام برحسین شهید
۱۵:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
اینهاپایان اسفندبرای مدت یکسال پیش فروش کردندیرای خودروی که هنوزوجودنداردفقط دنبال جمع آوری پول مردم هستند.صمت اعلام کرده سودمیدیم.9%به مردم میدند24%خودشان می گیرند.بانک مرگزی پولهای بلوکه شده راآزادنمی کنی علتش سودی هست بابت پولهای بلوکه شده دریافت می کنندشماهرخودروی که احتیاج داریدتونمایندگیهاهست وقتی خودروبامدلهای ۱۳۹۸و۹۹و۴۰۰و۴۰۱و۴۰۲هست یعنی این مدل خودرورهاراخودروسازنفروختی کسی نیست بااینهابرخوردکنی اینهاهم هرکاری دوست دارندانجام میدن
حامد
۱۴:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
این کاره نیستید بزرگوار
تشریف ببرید منزلتون و استراحت بفرمایید
مملکت بدون حضور مسئولین بهتر اداره می‌شه
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
جناب آقای وزیر ازوقتی کلید این وزارتخانه را به دست گرفتی چیزی جز حسرت وآه وافسوس برای اقشار کم درآمد نداشتی اصلا تو ایران چند سالی هست که رسم شده مردم با آمدن سال جدید و با مواجهه قیمت های جدید حسرت سال گذشته و قیمت های گذشته را میخورن ،بس نیست این همه ظلم در حق این مردم شریف.مثلا خود بنده سال ۹۷ یه پراید ثبت نام کردم وآذر ماه ۹۸ بعد از سه ماه تاخیر گرفتم و بماند به یادگار که شرکت سایپا سه ماه جریمه تاخیر در تحویل خودرو را به بنده ندادن این یک موضوع وموضوع دوم اینکه من همین خودروی پرایدرا در شهریورماه ۹۹ فروختم چون میخواستم باهاش خونه بخرم ولی متاسفانه بعدازگذشت چندروز از فروش خودرو،خودرویی که من ۷۶ میلیون و صفر کیلومتر فروختم به یک باره شد ۱۵۰ میلیون یعنی دو برابر قیمت و همون خونه ای هم که میخواستم بخرم شد دو برابر ومن نه تنها نتونستم خو نه بخرم حتی ماشینیم که داشتم از دست دادم و من بعد از تقریباً سه سال ونیم هنوز نتونستم یه پراید حتی کارکرده مدل پایین بخرم چون هر ماه افزایش قیمت داره و برای ثبت نام جدیدخودرو هم که باید حتما چهار سال از ثبت نام قبلی گذشته باشه این یعنی ظلم واقعی وهر روز غصه خوردن و ناامید شدن از زندگی وگناه این همه غصه خوردن‌های من وبقیه مردم بر گردن تمام مسئولین کشور و وزیران صنعت و همه کسانی که به این گرانی ها و تورم دامن میزنن چون من با اینکه بیست ساله ازدواج کردم وهمسرم که کارگر ساختمانی هست نه هنوز یک ماشین داریم نه یه خونه که حداقل دلمون خوش باشه به این زندگی چون هر چه تلاش می‌کنیم که حداقل یه خونه یا اینکه یه ماشین پراید بخریم هر روز مواجه میشیم با تورم وقیمتهای افسار گریخته وبی ارزش شدن اون پولی همه که داشتیم
که با هزار تا قرض و وام پس انداز کرده بودیم وبه هیچ کدوم از این آرزو ها مون نرسیدیم و ای یعنی آخر ناامیدی که در کشورم ایران زندگی میکنم ...
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اول خونه رو میخریدین بعدش ماشین رو می‌فروختین
آخه چرا بد معامله کردن خودتون رو میزارید گردن دولت و ملت
دیگه حداقل اینو توی این کشور باید یاد گرفته باشی
خالدی لردگان
۱۳:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
کاش برای یکبار برای همیشه صنعت خودروسازی سر و سامان بگیره .
لوتی
۱۲:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
باز دوباره وزیرصمت صدای خطر استیضاح و شنید و شروع به وعده درمانی کرد!
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خبرنگاری بازهم کارش تولید خبر هست آیا تاحالا شده سمت این شرکت های به درد خور گزارشی تولید کنه ببینه آیا این معادلاتی که درست کردن و آشی که پختن قابل خوردن هست برای این مردم دولت اومده برام تمام کالاها و خوراکی ها قیمت مصوب تعیین کرده حالا خودرو و مسکن که یکی از آرزوهای افسانه ای شده قید مسکن و خودرو را باید زد راهکار ندارن فقط تورم خسته نباشید
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
کی و کی قراره به ترافیکهای سنگین و سر سام آور کلان شهرها که هر روز بدتر می شه و درصد زیادی از سرمایه ملی رو دود می کنه و به شش های مردم می فرسته، رسیدگی کنه؟
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
کاری کنید مثل قبل خودرو خود نمایندگی اسم بنویسه آن وقت قیمت خود به خود درست می شود. ولی شما دوست دارید فقط گران شود.
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
✓✓✓✓✓قسطی دادن خودرو کار بزرگی است که هر دو طرف سود می‌بینند ✓✓✓✓✓
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
وزیر صمت هم باید برکنار بشه
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
فروش قسطی حتما با سود 23درصد بانکی
Bakhtiyari
۱۱:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
آفرین این شد یک کار درست امیدواریم به این گفته تان که بدرد مردم و خودروسازان و و صنعت کمک میکند عمل کنید اگه همه مردم خودرو دار شوند این برای بیشتر صنایع کشورمان خوب خواهد بود مخصوصا قطعه سازی و فولاد و خودروسازی و پتروشیمی و پالایشگاه و...
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مالیات بر عایدی سرمایه سنگین بگیرین تا ملت به سمت دلالی نرن
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
راست میگه منظورش ۲۹اسفند ۱۴۰۲میشه
معلم
۰۹:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
ما ملت پولمون را می خواهیم،خودرونمی خواهیم،سود۲۰ درصدی واصل پولمون رابدین،صنعت خودروباید تعطیل شود،چون همش کلاه برداری است.
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
به اندازه جوانی یک ملت بزرگترین ستم رو ب مردم کردید با محروم کردن مردم از خودرو در شان و منزل در شان .
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
شماازوقتی وزیر شدی داری دروغ میگی
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
چرا مردم باید مجبور باشن خودرو وطنی سوار بشن.
واردات خودرو دسته دوم رو آزاد کنید هر کی میخواد خودش بره کشورهای اطراف ماشین دلخواهش رو بیاره این درسته نه اینکه مردم مجبور به خرید از شما باشن
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
وزیر صمت به جای پاسخگو بودن وضعیت وزارتخانه اش که به طور خنثی در برابر گرانی ها عمل کرده درمقام سازمان مالیاتی وزارت اقتصاد دارایی و بانک مرکزی و دیگر وزارتخانه ها طرح وبرنامه دارد.وزیری ازاین نالایق تر در تراز جمهوری اسلامی نیست که حمایت مطلق از طرف دولت هم می شود.
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
وعده های سرخرمن این وزیر ما را بیچاره کرده از زمانی که گفت خودرو ارزان می شود تا الان ببینید چقدر گران شده است
ایران
۰۹:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
این وزرا عروسکی هستند دراین پست نادان بی سواد فقط لولوسرخرمن وبله قربانگو قدرت وعلم این کارراندارند اصلابه کاربلدهاکارنمیدن
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
احسنت بر شما واقعا که گُل گفتی حرف دل همیه این مردم ومخاطبین را زدی
مریم
۰۸:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
از نیمه بعدی زیاد قول داده شده
اما حیف کخ در ایران حرف مرد یکی نیست
مریم
۰۷:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
لطفاً به قیمت خودرو دقت کنید و رسیدگی کنید واقعا قیمتها سرسام آور شده وزیر صنعت لطفا خواهشن به فکر جیب این ملت وقشر کم درآمد باشید
علی
۰۷:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
تقریبا مثل تحویل ۵۰۰ هزار خودرو خارجی بود که ماه قبل دادن خخخخ
آقا پولمون رو پس بدین
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
به هیچ حرفتون اعتمادی نیست. همش دروغ
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
قیمت خودرو خدایی خیلی بالاست، شما بگین من کارگر حقم یه خودرو نو در طول عمرم نیست؟؟
محمد
۱۷:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
داداش من معلم ارزوی یه پراید دارم کارگر چیه
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
وزیر صمت استعفا.
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
شما تولید یکسال آینده خودرو پیش فروش کردی، خودروی قسطی دیگه از کجا میخوای بیاری؟؟ چرا حرفی میزنی که نشه عملی کرد
ناشناس
۰۳:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
207 خریدم از روز اول در تعمیرگاهیم، تولید بی کیفیت چ معنی میده، اشعال سازها
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
نیم ساعت دینام یک ماشین غربیه روی تویوتا نصب کردم.. تنظیمش هم کامل تو همین نیم ساعت ساختم.. وسوار شدم رفتم... الصن هم مکانیک نیستم.. هیچ صفر.... جانان...
محمد
۰۲:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام
الان این کجاش از خودرو اقساطی حرف زده
یا تیترتونو درست کنید یا خبرتونو
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
اگه کسی خواست تو شش ماهه اول سال از خودروساز خودرو بخره باید چکار کنه؟ خودروسازان تا شش ماه دیگه هیچ برنامه ای برای عرضه خودرو تو سال جدید ندارن . بعد می گویند رشد تولید. این توقف تولید است و افزایش تورم.
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خرداد ماه هم سامانه یکپارچه باز میشه
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
این مافیایی که آقای وزیر میگه مگه چقدر قدرت داره؟ قطعا این مافیا از مردم که نیست...
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خودشون هستند
فلفل
۲۲:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مافیا همان کسانی هستند که مانع واردات خودرو و خودروهای با کارکرد زیر ۵ سال شدند. مافیا همان‌ها هستند که خودرو را در بورس وارد کردند و به دو برابر قیمت به مردم بی چاره فروختند.مافیا کسانی هستند که همچون اختاپوس از زحمت مردم ارتزاق می‌کنند.
مافیا آمریکا و ایتالیا نیست.
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خور خوراک ملت شده خودرو بابا ول کن ملت را
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
چرا اولگرون میکنید بعد تولید زیاد میکنید
این اقایونی که الان دم از سامانه شفاف و برنامه میزنن تا الان مریخ تشریف داشتن یا تازه متولد شدن
سال کنترل تورم و رشد تولیده
نه سال اول گران کن و بعد تولیدو رشد بده بعد کنترل تورم کن
مثل اون سال شد که اول روغن مایع و ... رو چند برابر کردین بعد چند ماه ۳۰٪ کاهش دادین
اول ۳۰۰٪ افزایش میدین بعد تو بوق میکنین میگین ۳۰٪ کاهش دادین
بعد تو برنامه های تلویزیونی پخش میکنین میگین ۳۰٪ ارزون کردیم
انتظار ماشا الله دارین؟
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
پول نقد میدیم خودرو نمیدن وای به حال قسطیش
محمد
۰۷:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
احسنت برشما... کاملا باهاتون موافقم
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
برعکس گفتی اول ماشینو میگیریم بعد پولشو در اقساط پرداخت میکنیم
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
من نمیدونم الان اونایی که دیس دادن کجا دارن زندگی میکنن که بهشون خودرو قسطی میدن قطعا ایران نیستن!
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
یکی به وزیر صمت وظیفه اش رو یاد آوری کنه !
وزارت صمت فقط باید ناظر باشه نه عامل !
وزارت صمت شده دلال خود رو ..وای به حال صنعت این کشور .
فلفل
۲۲:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خب عزیزم !
پول در همین دلالی هاست. کافی است یه نگاهی به تعداد تولیدی دو خودروسازی که تحت مالکیت دولت و مجلس است داشته باشی .انوقت متوجه میشوی چرا واردات خودرو ممنوع است و چرا مجلس با واردات خودروهای با کارکرد زیر پنجسال مخالفت کرد و چرا وزیر صمت شده خودروفروش و ........
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خواهشاً به قیمت خودرو رسیدگی کنید در مقایسه با پارسال همین زمان قیمت ها سه برابر شده است. با هر تورمی حساب کنید نمی خواند. تو رو خدا پیگیری کنید، خودرویی که فروردین پارسال ۲۶۰ قیمت داشت(۲۰۶) الان قیمتش شده ۶۵۰ میلیون تومن.
خواهشاً وزیر صمت رو پاسخگو کنید.
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
منفی میزارید. یعنی چی؟ یعنی نظر ایشون اشتباهه؟ مگه غیر اینه؟!! غیر از این که برای سرمایه دارها و دلال ها سود داشته. برای دیگران چه عایدی داشته؟ مثلا بعضی افراد دلشون خوش هستش که سرمایه شون بیشتر شده؟! دود همه این ها توی چشم خودمون میره.
Ali
۲۰:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مادام این اختاپوس (مافیا) بر سر پا است هیچ تغییر ایجاد نمیشود مگر اینکه یه انقلاب بر ضد این مافیا بوجود بیاد و همرو دستگیر و مسببین این گرانی به اعدام محکوم و مدیران غیر ایرانی تکلیف این أمر کرد چون ایرانی جماعت همانا هستن یکی میری یکی میاد همان کاسه همان آش.......
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
از این نیمه بعدی سال وعده خودرو زیاد داده شده
نیمه اول سال بعد
نیمه دوم امسال
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
خواهشاً به قیمت خودرو رسیدگی کنید در مقایسه با پارسال همین زمان قیمت ها سه برابر شده است. با هر تورمی حساب کنید نمی خواند. ماشینی که فروردین ۱۴۰۱ قیمتش ۲۶۰ میلیون بود( ۲۰۶) الان قیمتش شده ۶۵۰ میلیون تومن.
خواهشاً وزیر صمت رو پاسخگو کنید.
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مسولیت این کار با کیه چرا باید اینقدر هر کی هرکی باشه لعنت بر منفعت طلبان و سود جویان
فلفل
۱۶:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
افزایش قیمت‌ها کار خود وزرات صمت است. شما میخواهی،رسیدگی کنند ؟؟؟!!!!!
قیمت خودرو را بر اساس دلار کف خیابان تعیین می‌کنند.. اعتراض رهبر عزیز را هم همه شنیدند که چرا کالای ایرانی را بر اساس دلار تلگرامی افزایش میدهید؟
اما کو گوش شنوا!
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
این که شد پاک کردن صورت مسئله. هر جا که کم اوردید مالیات بگیرید و طرف بخواد هوا بخوره هم باید مالیات بده. چه امکاناتی برامون فراهم میکنید در قبال این مالیات ها؟
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
تو که خارج از کش.ر زندگی میکنی یه جوری حرف میزنی که انگار هر روز کف بازاری . معلومه خیلی دنبال این هستید که هر کار مثبتی میخواد انجام بشه شما از اونجا هم نمی گذارید.