سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت سامانه بارشی از امشب در لرستان

کارشناس هواشناسی لرستان گفت: با تقویت سامانه بارشی از امشب در لرستان و تغذیه رطوبتی مناسب آن فردا در همه نقاط استان بارندگی خواهیم داشت.

 کارشناس هواشناسی لرستان گفت: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی و همانطور که انتظار داشتیم سامانه بارشی از بامداد امروز وارد استان شد.
 راضیه پیله وران گفت: با ورود این سامانه شاهد کاهش دما‌های بیشینه در استان بودیم.

پیله وران در ادامه به تقویت این سامانه بارشی از امشب در لرستان اشاره کرد و گفت: با تغذیه رطوبتی مناسب این سامانه فردا در همه نقاط استان شاهد رگبار باران، رعد و برق و در برخی نقاط صاعقه خواهیم بود.

 کارشناس هواشناسی لرستان افزود:بارش‌ها در مناطق جنوبی، جنوب شرق وغرب استان از شدت بیشتری برخوردار است.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

به گفته پیله وران، توقف و تردد نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌ها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفر‌های برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، تمهیدات مقتضی برای کاهش خسارت به محصولات باغی و زراعی در این مدت توصیه شده است.

برچسب ها: بارش باران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
ممنون از اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران