سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام نخستین سی تی آنژیوگرافی مغز در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از انجام اولین سی تی آنژیوگرافی مغز در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر خبر داد.

مجتبی کلانتر گفت: با افتتاح و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن جدید و پیشرفته در بهمن ماه ۱۴۰۱ و قابلیت‌های متعدد این دستگاه جدید اعم از انجام سی تی آنژیو جهت تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها نظیر گرفتگی‌ها، لخته‌های خونی و ... امروز برای اولین بار شاهد انجام موفق سی تی آنژیو گرافی مغز و گردن دو بیمار ۶۰ و ۶۳ ساله توسط کادر بخش سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر بودیم.

او می‌گوید: تشخیص زودرس سکته مغزی، اختلالات مادرزادی عروق مغزی از قبیل آنوریسیم‌های مغزی، بیماری‌های التهابی عروق و تومور‌های مغزی و ... توسط دستگاه سی تی اسکن جدید با روش سی تی آنژیوگرافی تشخیص داده می‌شود.

️کلانتر گفت: با توسعه تجهیزات درمانی و بهره‌مند شدن از امکانات به روز پزشکی، مراجعات شهروندان به شهر‌های همجوار یا مرکز استان جهت درمان کاهش یافته و در نتیجه از هزینه‌های درمانی آن‌ها نیز کاسته می‌شود.

️رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر می‌گوید: سی تی آنژیوگرافی روشی است برای تصویربرداری از عروق شریانی و وریدی در سر تا سر بدن. سی تی آنژیوگرافی یک روش تشخیصی کم تهاجمی است که برای تشخیص بیماری‌های عروق مغز و سایر اندام‌ها بسیار کمک کننده بوده و منجر به درمان به موقع برای بیماران می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.