سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه روزانه ۱۵۰ نفر به دانشکده دندان پزشکی

رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه روزانه ۱۵۰ نفر به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

حمید رضا مظفری رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به‌طور متوسط روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای دریافت خدمات دندانپزشکی به این دانشکده مراجعه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات ارائه شده به مراجعه کنندگان کشیدن دندان و عصب‌کشی است، افزود: در این دانشکده خدمات ترمیم و جرم‌گیری دندان ارائه می‌شود. 

رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همه رده‌های سنی برای دریافت خدمات دندانپزشکی به این دانشکده مراجعه می‌کنند، گفت: برای سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی عموما خدمات ترمیم، عصب‌کشی، پر کردن دندان و از سنین ۷۰ سال به بالا ساخت دندان مصنوعی و پروتز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه عموما مراجعه کنندگان ۱۵ تا ۲۰ ساله نیز نیازمند انجام ارتودنسی هستند، گفت: تعرفه‌های ارائه خدمات در دانشکده دندانپزشکی به‌عنوان مرکز آموزشی-درمانی بسیار پایین است و در بخش کلینیک ویژه هم عصر‌ها خدمات تخصصی‌تر با یک سوم تعرفه‌های آزاد ارائه می‌شود. 

مظفری با اشاره به اینکه در دانشکده دندانپزشکی با چالش خاصی مواجه نیستیم، افزود: مشکلات مالی و گرانی مواد یکی از مشکلات موجود است که از طریق دانشگاه علوم پزشکی درصدد ارائه خدمات مورد نیاز به مردم با هزینه‌های اندک هستیم.

رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز نظیر دستگاه رادیوگرافی، اتوکلاو مرکزی در دانشکده دندانپزشکی مستقر است و با کمبود تجهیزاتی مواجه نیستیم.

وی گفت: در دانشکده دندانپزشکی، ۴۰ دندانپزشک عضو هیئت علمی دانشگاه بر کار ۵۰۰ دانشجوی دندان‌پزشکی نظارت می‌کنند.

 مظفری با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، خاطرنشان کرد: مردم روزانه سه بار مسواک بزنند یا حداقل شب‌ها از مسواک و نخ دندان استفاده کنند یک یا دو بار در سال برای انجام معاینه به دندانپزشک مراجعه کنند، زیرا گاهی خود افراد از دندان‌هایشان غفلت می‌کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.