سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حضور گسترده دهه هشتادی ها در جشنواره روایت زن شهید

مدیر عامل آیه‌های ایثار و تلاش گفت : تا کنون بیش از ۳۰۰ اثر توسط اقشار مختلف ازجمله دهه هشتادی ها ارسال شده است .

فرحروز فاتحی گفت: همانطور که در فراخوان قبلی طرح روایت زن شهید اعلام شد ، این طرح برای ارتباط با سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و جامعه برنامه ریزی شده است ، که زندگی زنان شهیدی را روایت میکند که به دست اشرار ، کومله و منافقین شهید شده اند.

وی افزود : هر شخصی که یک روایت یا ایده دارد میتواند با ارسال آن در این جشنواره شرکت کند ، که تا کنون بیش از ۳۰۰ اثر توسط اقشار مختلف ازجمله دهه هشتادی ها ارسال شده است .

او گفت : این طرح ها در غالب روایت زندگی زنان شهید به صورت فیلم ، سازه ، هنر های تجسمی ، داستان و … ارسال شده است . مدیر عامل آیه‌های ایثار و تلاش گفت: امروز در محله دوم داوری هستیم ، داور ها در زمینه سینما ، فرهنگ‌ ، فعالیت اجتماعی ، داستان ، تئاتر ، بنیاد حفظ آثار و … انتخاب شده‌اند ، که ۳۰ طرح منتخب بررسی میشود و در نهایت ۶ ایده انتخاب خواهد شد ، هر ایده برتر حمایت خواهد شد و مبلغ ۲۰ میلیون تومان هدیه به آنها تعلق خواهد گرفت .

دبیر جشنواره روایت زن شهید گفت : بنیاد شهید مبلغ ۵ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته است که پس از اتمام داوری مرحله دوم فراخوان بعدی آغاز خواهد شد، مثلا برای دانش آموزان برنامه ویژه ای خواهیم داشت .

به گفته ی فاتحی ، این ایده ها باید جریان ساز و تاثیرات فرهنگی داشته باشد ، پس از این طرح برنامه ای بین المللی هم برای کشور های حوزه مقاومت خواهیم داشت.

همچنین شاه حسینی گفت : جذابیت این جشنواره محتوا محوری است‌ که در این ۴۰ سال چنین جشنواره ای بینظیر بوده و برای اولین بار است‌

این فیلم ساز دفاع مقدس گفت : در دنیا فقط هالیوود و هند ایده ها را میخرند و سپس آن را تبدیل به محصول میکنند که در ایران برای اولین بار جشنواره‌ی ایده با عنوان اندیشه بنیادی برگزار شد که به ایده ها جایزه میدهد و این کار به فیلم نامه نویس ها و فکر ها اعتبار میدهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.