سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم هوشمندسازی فرآیند‌های مدیریت بحران در شهر تهران

در  نشست سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برلزوم هوشمندسازی فرآیند‌های مدیریت بحران در شهر تهران تاکید شد.

 در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین در سازمان فاوا برگزار شد، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سعید جهانی سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور معاونان و مدیران به طرح و بررسی موارد همکاری و هم‌افزایی بین‌سازمانی در خصوص برنامه‌های مدیریت بحران پرداختند. 

در این نشست بر ایجاد رویکرد یکپارچه در توسعه‌ نرم‌افزار‌های حوزه‌ مدیریت بحران تاکید شد و در رابطه با به‌روزرسانی زیرساخت‌های شبکه و توسعه‌ زیر ساخت سخت افزاری تبادل نظر شد.

یکی از موضوعات اصلی این جلسه بررسی سامانه‌ها و نرم‌افزار‌های مورد نظر در حوزه‌ مدیریت بحران بود و در این راستا نیاز‌های پیش‌روی سامانه‌ی یکپارچه‌ مدیریت بحران شهر تهران و سامانه‌ مدارس آماده و خانه‌های دوام مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در  ادامه‌ جلسه کارشناسان حاضر به طرح نیاز‌ها در حوزه‌ سخت‌افزار و زیرساخت همچون نیاز‌های زیرساختی در توسعه‌ ساختمان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و پایگاه‌های مدیریت بحران تازه‌تأسیس پرداختند. 

یکی از موضوعات این جلسه، طرح همکاری‌های سازمان فاوا به‌عنوان رئیس کارگروه هوشمندسازی قرارگاه ایمنی کالبدی شهرداری تهران بود و در رابطه با توسعه‌ بخش اطلاعات حوزه‌ مدیریت شهر تهران و استفاده از متادیتا، تبادل نظر انجام و موارد لازم بررسی شد.

هم‌چنین در این جلسه به ابعاد امنیت سایبری نیز به عنوان یکی از موارد حائز اهمیت در حوزه‌ مدیریت بحران پرداخته شد و مقرر شد با حضور کارشناسان در کمیته‌ هوشمندسازی مدیریت بحران شهر تهران، اولویت‌های اصلی تعیین و با ارائه راهکارها، مسیر هوشمندسازی فرآیند‌های مدیریت بحران در شهر تهران طی سال جاری با شتاب بیشتر پیگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.