سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست ۱۳۰ قانون‌گذار آمریکایی از اتحادیه اروپا برای اقدام علیه سپاه

۱۳۰ قانونگذار آمریکایی با ارسال نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۳۰ قانونگذار آمریکایی با ارسال نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

این نامه خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه بوده و در آن ادعا شده سپاه پاسداران آزادانه و آشکارا توطئه‌هایی را برای هدف قرار دادن شهروندان در سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است.

بورل در ماه ژانویه گفت که بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا به رغم رای موافق اکثریت پارلمان اروپا، نمی‌تواند  سپاه را به عنوان گروه تروریستی معرفی کند. در پی آن، شورای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفت توصیه پارلمان را به دلیل موانع حقوقی اجرایی نکند.

بورل در آن زمان گفت: «این چیزی است که نمی‌توان بدون دادگاه، ابتدا تصمیم دادگاه تصمیم گرفت. شما نمی‌توانید بگویید من شما را یک تروریست می‌دانم، زیرا شما را دوست ندارم.»

قانون‌گذاران آمریکا ضمن همدردی با پیچیدگی‌های حقوقی، در این نامه از بورل می‌خواهد با توجه به آنچه که آنان تهدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌دانند، «با این موضوع با نهایت فوریت برخورد کند». در این نامه به مطالعه‌ای از مرکز مبارزه با تروریسم در آکادمی نظامی آمریکا در وست پوینت نیویورک اشاره شده است که در آن ادعا شده در پنج سال گذشته، سپاه پاسداران حداقل ۳۳ توطئه علیه شهروندان اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238.03
۰۸:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
اروپا چرا باید از تنگه هرمز بخاطر ابتلای امریکا به سرطان مزمن و نا امید کننده مغز دست بشوید و هر روز اعتراضات مردمش را تحمل کند؟ سپاه سرافراز پاسداران ایران زمین از اروپا در مقابل داعش امریکا ساز جانانه تا پای جان دفاع کرده. سزای نیکی بدی است؟ اگر نبود شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی عزیز ما الآن ملکه های زیبایی اروپا را در آفریقا به مناقصه میفروختند نه به مزایده.