سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

لزوم تولید محتوا در انتقال فرهنگ دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تولید محتوا را در عرصه دیجیتال برای انتقال فرهنگ اصیل دفاع مقدس ضروری دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین  آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را زبان هنر دانست و گفت: نقش هنرمندان در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف هنری در این زمینه خطیر و سنگین است.

وی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگانی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه‌های انقلاب اسلامی است باید به روش‌های نوین و علمی آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یادآور شد: دوران هشت سال دفاع مقدس اوج صحنه‌های زیبا و ماندگار بود که در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه جاودان خواهد بود و نباید اجازه داد این برگ زرین به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس باید به شیوه‌های متفاوت و جدید به جامعه و برای جوانان و نوجوانان منقل شود ادامه داد: بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زبان هنر است و تحقق این موضوع نیازمند عزم همگانی و همکاری و مساعدت دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور و حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی خاطرنشان کرد: کاروان راهیان نور نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد که باید واقعیت‌ها، رشادت‌های رزمندگان و جان فشانی شهدا بدون کوچکترین تحریف به نسل‌های جدید منتقل شود.

وی نقش نیرو‌های مسلح، بسیج و سنگرسازان بی سنگر را در دوران طلایی دفاع مقدس مهم و تعیین کننده خواند و گفت: معرفی شهدا، تولید محتوای دیجیتال، انتشار و پخش وصیت‌نامه‌های شهدا گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

امام جمعه تبریز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت را فرصتی مغتنم برشمرد و و ابراز امیدواری کرد: با تولید محتوای مناسب شاهد پیشرفت آذربایجان شرقی در این زمینه باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.