سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:

تحقق جامع شعار سال باعث رفاه معیشتی مردم می‌شود

رحمانیان گفت: تحقق جامع شعار سال باعث بهبود رفاه معیشتی مردم، افزایش تولید، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و اقتدار کشور در بُعد خارجی می‌شود.

 احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم بازرسی کل استان ایلام با اشاره به شعار سال جدید، اظهار کرد: تحقق جامع این شعار باعث بهبود رفاه معیشتی مردم، افزایش تولید، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و توفیق کشور در همه حوزه‌های داخلی و تقویت امنیت و اقتدار کشور در بُعد خارجی می‌شود و اولویت همه دستگاه‌ها با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب تلاش برای تحقق شعار امسال باشد.

وی افزود: تولید باید برای بازار جذاب و نوآورانه باشد و شرکت‌های دانش بنیان و فن آور ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد کالا‌ها و تولیدات نوین هستند و در سالجاری و همسو با شعار سال دستگاه‌ها برای مولد سازی منابع و نقشه‌های راه را برای افزایش تولید ترسیم کنند.

وی در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز از بانک‌های عامل خواست اجراییه‌های این بانک‌ها موجب تعطیلی واحد‌ها و خاموش شدن چرخه تولید نشود.

وی وجود شبکه‌های دلالان در حوزه توزیع کالا را عاملی مهم در ضربه زدن به اقتصاد کشور دانست و افزود: وجود شبکه‌های دلالی و واسطه‌ها موجب افزایش نجومی و غیر واقعی قیمت‌ها و آشفتگی بازار می‌شود.

وی ادامه داد: وجود رویکرد زیربنایی در شفاف سازی عملکرد‌های دستگاه‌ها بر بهبود سلامت نظام اداری ادارات و بخش خصوصی تاثیرگذار است و بدون شک ضعف در شفافیت دستگاه‌های دولتی خصوصی و مالکیتی فسادزا می‌شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و در ماده ۱۰ قانون بودجه سالجاری به صراحت دسترسی بازرسان و ناظران سازمان بازرسی به سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌ها به عنوان یک تکلیف برای ادارات بیان شده است و مدیران دستگاه‌ها باید ساختار‌های فسادزا را در بدنه دستگاه متبوع خود به عنوان یک تکلیف و در راستای ارتقای سلامت نظام اداری، مطالبه مردمی و دغدغه رهبر معظم انقلاب شناسایی و حذف کنند.

وی مطرح کرد: سامانه ۱۰۶ آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارشات مردمی از تخلفات و پل ارتباطی مردم با بازرسی است.

در این آیین مهدی اصلانی کرچی جای خود را به مالک روشنی داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.