سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاچاقچی قارچ کمیاب جنگلی در شاهرود ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شد

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: ۳۰۰ کیلوگرم قارچ گرانقیمت و کمیاب از یک خودرو در این شهرستان کشف و فرد متخلف ۷۰۰ میلیون تومان در این پرونده جریمه شد.

محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی شاهرود  افزود: پلیس امنیت اقتصادی شاهرود روز گذشته پس از مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی وانت مزدا که در جاده آزادشهر به شاهرود متوقف شده بود، دستور بازرسی از این خودرو را صادر کرد.

وی با بیان اینکه پس از بازرسی ۳۰۰ کیلوگرم قارچ سیاه جنگلی کمیاب از این خودرو کشف شد، ابراز کرد: این نوع قارچ ارزش ریالی بالایی دارد و برای درمان برخی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه این محصول در پایتخت به قیمت کیلویی ۱۰ میلیون تومان توسط سودجویان فروخته می‌شود، افزود: قیمت این نوع قارچ در کشور‌های عربی و اروپایی کیلویی بیش از ۴۰۰ یورو است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: قارچ دُنبلان (ترافل) در مناطق جنگلی مینودشت، کلاله و گالیکش استان گلستان می‌روید و انسان در رشد این نوع قارچ نقشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه این قارچ در عمق ۱۰ سانتیمتری زیر خاک رشد و از آب باران تغذیه می‌کند، ابراز کرد: بازار فروش قارچ سیاه جنگلی در جهان به دست واسطه‌گران و دلالان است، این نوع قارچ محصولی فاسدشدنی است و عمر کوتاهی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.