سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری ۴۰۰ میلیونی در پی هک تلگرام 

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی عامل هک حساب تلگرام یک شهروند کرمانی خبر داد.

سرهنگ رضایی گفت: یک شهروند کرمانی با در دست داشتن شکوایه‌ای مبنى بر هک حساب کاربری تلگرام خود و کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریال به این پلیس مراجعه و پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات مقدماتی و استخراج مستندات و اقدامات تخصصی، متهم این پرونده که یک خانم به هویت معلوم و ساکن یکی از استان‌های غربی بود و اقدام به هک اکانت تلگرام شاکی کرده بود شناسایی شد.

سرهنگ رضایی بیان کرد: این متهم با سوء استفاده از عدم وجود رمز دو مرحله‌ای حساب کاربری شاکی اقدام به هک حساب وی کرده و با ارسال پیام‌هایی از مخاطبینی که با او در ارتباط بودند در مجموع ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

وی در خصوص امنیت حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی افزود: احراز هویت دومرحله‌ای یکی از موثرترین راهکار‌های طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد که می‌طلبد کاربران نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود اهتمام بیشتری داشته باشند و در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای ضمن تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ از کاربران مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری مورد مشاوره قرار گیرند.

برچسب ها: راهکارها ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.