سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضریب نفوذ بیمه اراضی کشاورزی در استان اردبیل به ۳۱ درصد رسید

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل گفت: ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی در بخش زراعت در این استان به ۳۱ درصد رسید.

علی قنبری گفت: کل میزان زراعت استان اردبیل ۵۰۰ هزار هکتار است که از این میزان ۱۶۲ هزار و ۵۳۱ هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل می گوید: بیش از۹۰ درصد محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و اخیرا هم پیشنهاد شده گیاهان دارویی تحت پوشش صندوق بیمه قرار بگیرد.

به گفته او، مجموع باغات استان اردبیل۳۱ هزار و ۵۶۰ هکتار است که از این میزان سه هزار و ۵۷۶ هکتار زیر پوشش بیمه قرار دارد که نشان دهنده ضریب نفوذ ۱۱ درصدی بیمه در بخش باغی است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تلاش می کنیم ضریب نفوذ بیمه در بخش باغات استان به بیش از ۵۰ درصد برسد، گفت: پیش بینی شده است میزان بیمه کشت بهاره تا آخر فروردین ماه امسال به ۱۰ هزار هکتار برسد که با این حساب میزان اراضی بیمه شده در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

قنبری با بیان اینکه پارسال میزان غرامت پرداختی به کشاورزان استان ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده است، می گوید: این در حالی است که حق بیمه دریافتی بیمه از کشاورزان ۷۰۰ میلیارد ریال است و بیش از چهار برابر حق بیمه غرامت به کشاورزان استان در سال زراعی گذشته پرداخت شده است.

او درباره اعتبار بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: پارسال ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق بیمه کشاورزی استان اختصاص داده شد که ۲۵ هزار میلیارد ریال آن بصورت نقدی و ۱۰ هزار میلیارد ریال آن بصورت اوراق به این صندوق پرداخت شد و پیگیر هستیم بقیه مبالغ هم بزودی پرداخت شود.

قنبری بیشترین خسارت پرداخت شده بیمه محصولات کشاورزی را در بخش زراعت و مربوط به خشکسالی و در بخش باغ مربوط به سرمازدگی اعلام کرد. مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل در ادامه بیمه ماشین آلات کشاورزی را جدیدترین خدمت این صندوق اعلام کرد و می گوید: بخشنامه اجرایی این خدمت، شامل بیمه بدنه و هر گونه حادثه و عوامل طبیعی ماشین آلاتی مانند تراکتور، کمباین و تیلر ابلاغ شده و به اجرا در می‌آید.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.