سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم جرقه زن ایرانی در پالایشگاه آبادان جای گرفت

مدیرعامل پالایشگاه آبادان از تولید نخستین سیستم جرقه زن بومی مشعل های نفتی در این پالایشگاه خبر داد.

حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : نخستین سیستم جرقه زن مشعل های نفتی کشور در پالایشگاه آبادان طراحی، ساخت و نصب شد و انحصار تولید در خارج را شکست.

او تاکید کرد اختراع این سیستم  که با هدف بومی سازی و رفع مشکل سیستم روشن کننده مشعل پالایش منطقه 3 بوده و قابل تعمیم به دیگر مشعل های مجموعه نفت است.

بنا به گفته آقای قیم هزینه تولید این سیستم جرقه زن جدید و بومی که پس از چندین بار امتحان به بهره برداری موفقیت امیز رسید یک بیستم نمونه خارجی است.

 مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت :  در پی نبود سیستم جرقه زن در بازار داخلی و انحصار تولید آن در یک شرکت انگلیسی توسط صنعتگران آبادانی و با استفاده از اداوات داخلی پالایشگاه آبادان رقم خورد.

 به گفته این مسئول سیستم جرقه زن فلر اسیدی و هیدروکربنی فاز سه به ابتکار بهروز بختیاری مسئول برق منطقه 3 شرکت پالایش نفت آبادان در پالایشگاه آبادان ساخته شد.

.او گفت : ساده سازی سیستم جرقه زنی، افزودن زمان سنج برای روشن و خاموش شدن سیستم که نبود آن منجر به آسیب به سیستم می شود و همچنین تامین قطعات از بازار داخلی و کاهش هزینه تولید و نگهداری از جمله امتیازات این سیستم بومی سازی شده در مقایسه با نمونه خارجی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.