سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی وزش بادهای غربی برای استان قز وین

کارشناس هواشناسی قزوین وزش باد‌های به نسبت شدید غربی را پدیده غالب جوی استان اعلام کرد.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی گفت: خروجی مدل‌ها نشان می‌دهد که امروز نیز شاهد وزش باد‌های به نسبت شدید در سطح استان خواهیم بود تا جایی که بیشترین سرعت وزش باد روز گذشته در سیردان واقع در بخش طارم سفلی با ۸۶ کیلومتر و در قزوین نیز ۵۵ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه برای فردا /دوشنبه/ به طور نسبی از شدت و میزان وزش باد کاسته می‌شود، افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای روز سه شنبه دوباره شاهد وزش باد‌های به نسبت شدید جنوبی در سطح استان قزوین خواهیم بود که طی این مدت وزش باد همراه با گرد و خاک محلی همراه است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، طی همین مدت با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق، به ویژه ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: از بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری شاهد ورود سامانه بارش زا به سطح استان خواهیم بود که تا روز جمعه منطقه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته سیردان در بخش طارم سفلی و آوج با ۹ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۲ تا ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.