سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی سراسری سامانه نظام ارجاع از اول اردیبهشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرایی شدن سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده در تمام سطوح از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ در سراسر کشور خبر داد.

بهرام عین اللهی در آیین رونمایی از سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده گفت: برنامه پزشکی خانواده از سال ۸۲ در کشور در سطح روستا‌ها و سپس در شهر‌های استان‌های فارس و مازندران آغاز شده و ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد. وی افزود: دولت سیزدهم بر اجرای کامل این برنامه در کل کشور اصرار دارد و در همین راستا سال گذشته نظام ارجاع برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شد و همزمان برای اجرای بهتر برنامه از دو هزار پروژه بهداشتی جدید بهره برداری شد. وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که باید با هم افزایی گسترده، همه سازمان‌های ذیربط را برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بسیج کنیم. همان گونه که در مهار همه گیری کرونا شاهد این هم افزایی بودیم، برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیز باید شاهد بسیج همگانی باشیم. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است و باید با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای پزشکان و بیماران، نظام ارجاع را در تمام کشور گسترش دهیم. عین اللهی با بیان این که با اجرای طرح «سلامت بخش» از اسفند سال گذشته در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر بیمارانی که از مسیر نظام ارجاع مراجعه کنند رایگان بستری می‌شوند، بیان داشت: با اتخاذ تدابیری می‌توان همین اقدام را در مناطق محروم دیگر کشور نیز اجرایی کرد. وی سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده را یک برنامه ملی اعلام کرد و گفت: باید نسبت به وضع موجود تحول ایجاد کنیم. این سامانه شروع یک فعالیت بزرگ است که قاعدتاً در طول زمان باید اقدامات تکمیلی نسبت به آن انجام شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
آقای وزیر چرا درخصوص فوق العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت کاری انجام نمی دهید....يادتان هست چه قولي دراین زمینه داده اید....
پیمان اشراقی
۲۱:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
سلام ،

آمریکا به عنوان اولین کشته های کرونا ۴۰ کشته داده
ما ۳۰ فوتی ، موضوع عملکرد وزارت بهداشت در دوره
جاری کرونا را فوری در دستور کار قرار دهید .