سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص ۱۱۵ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌دار به آذربایجان‌غربی

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۱۵هزار و ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌دار به استان تخصیص داده شده است.

محمد مظلومی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌دار به استان تخصیص داده‌شده که بیشترین سهم آن مربوط به کود اوره به میزان ۸۶ هزار و ۵۲۵ تن است.

وی افزود: از این میزان حدود ۹۰ درصد سهمیه کود اوره استان در سال ۱۴۰۱ تامین و ۷۸ درصد توزیع و مابقی بعنوان ذخایر استراتژیک در انبار‌های سازمانی نگهداری شده است.

مظلومی اضافه کرد: از مقادیر فوق بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه سالیانه کود ازته شهرستان نقده ۵ هزار و ۸۹۴ تن و مقدار توزیع شده نیز به همین میزان است و سهمیه سالیانه شهرستان اشنویه ۳ هزار و ۴۶۱ تن و مقدار توزیع شده ۲ هزار و۵۸۷ تن است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به ذخایر استراتژیک انبار‌های سازمانی گفت: بیشترین ذخیره‌سازی انجام شده در چند سال اخیر در استان اتفاق افتاده و بالغ بر حدود ۱۰ هزار تن از انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های شرکت موجود است.

مظلومی گفت: این امر بیانگر این است که ذخیره‌سازی به میزان کافی انجام گرفته و در صورت نیاز هر منطقه با تخصیص سازمان جهاد کشاورزی قابل تامین است.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می‌شود، کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.