سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری بیست و پنجمین مراسم سالگرد سیروس قایقران

بیست و پنجمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه ملوان بندر انزلی و فرزندش در مسجد کلیور این شهرستان برگزار شد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه نام انزلی را سیروس قایقران جاودانه کرد گفت: آنچه قایقران را در خاطره‌ها ماندگار کرده اخلاق و منش پهلوانی این اسطوره فوتبال گیلان است، اگرچه مورد حسادت‌ها و بی مهری‌ها قرار گرفت و به انواع مسائل متهم شد، اما ماند، ۲۵ سال از مرگ او می‌گذرد و هیچگاه از قلب ما نرفت.

احمد دنیا مالی افزود: قایقران از مکتب تیم فوتبال ملوان تربیت شد، اما قبل از اینکه در ملوان تبلور یابد در فوتبال محلات رشد یافت و پس از یک دوره کم لطفی‌ها در قامت فوتبالیست و کاپیتانی برجسته در تیم ملوان و تیم ملی شروع به درخشیدن کرد.

وی با اشاره به اخلاق حسنه و منش پهلوانی این فوتبالیست نامدار گفت: اگر در ورزش، اخلاق را پایه و مبنا قرار دهیم می‌توان قایقران‌های بسیاری تربیت کرد، ورزشکارانی که تواضع را سرلوحه کار خود قرار داده و با مردم به فروتنی رفتار می‌کنند.

فرماندار انزلی نیز در مراسم بیست و پنجمین سالگرد کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال و باشگاه ملوان بندر انزلی به نام گذاری یک مدرسه و ورزشگاه این شهر با نام سیروس قایقران اشاره کرد و گفت: این ورزشکار نام آور انزلی در دل اهالی فوتبال و عاشقان ایران زمین جای گرفته است و پاک شدنی نیست.

محمد پور خوش سعادت اضافه کرد: به عنوان خادم مردم انزلی سعی می‌کنم یاد و آوازه اسطوره‌های این شهرستان را زنده نگهدارم و در مسیری حرکت کنم که مسیر عزت ایران اسلامی است.

جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه قایقران در سراسر ایران ورزشکاری نیک نام و شناخته شده است از اعضای ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سیروس قایقران تشکر کرد.

در ادامه این مراسم بازیکن و مربی پیشکسوت و مفسر فوتبال ایران قایقران را افتخار یک ملت دانست و گفت: اگر چه قایقران در این شهر به دنیا آمده، رشد کرده و در تیم ملوان بازی کرده است، اما تنها متعلق به این شهر و دیار نیست بلکه افتخار یک ملت است.

امیر حاج‌رضایی خطاب به کسانی که مسئولیتی در کشور برعهده دارند افزود: انزلی مثل سایر نقاط کشور که با تنگنا‌های اقتصادی روبه رو، اما زنده است به نام ملوان پس این نام را از مردم نگیرید و بگذارید این تیم نفس بکشد.

وی ابراز امیدواری کرد در فصل آتی تیم فوتبال ملوان در صدر جدول بدرخشد و مردم انزلی شاهد روز‌های اوج این تیم باشند.

امید هرندی دروازه بان سابق تیم ملی ایران نیز در این مراسم با بازگویی خاطره‌ای نام و یاد زنده یاد سیروس قایقران را گرامی داشت.

در پایان این مراسم از تعدادی پیشکسوت فوتبال انزلی و بازیکنان برتر تیم پایه ملوان با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

سیروس قایقران ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ در راه بازگشت از تعطیلات نوروزی در حالی که به همراه فرزند، همسر و برادر همسرش با اتومبیل رنو خود عازم تهران بود، حوالی امام زاده هاشم رشت در اثر تصادف با کامیون جانش را از دست داد و در این حادثه فرزندش راستین نیز جان باخت.

برچسب ها: قایقران ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.