سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۵ بنای غیرمجاز در قزوین تخریب شدند

مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: با حکم دادستانی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۱۵ بنای غیرمجاز در شهرستان‌های مختلف استان قزوین قلع‌وقمع و تخریب شده‌اند.

مهدی رحمان‌دوست مدیر امور اراضی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح حافظان زمین در سال جدید گفت: با اجرای این طرح و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۱۵ بنای غیرمجاز که به صورت غیرقانونی در اراضی کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان قزوین ساخته شده بودند، با حکم دادستانی قلع‌وقمع و تخریب شدند.

وی با بیان اینکه قلع و قمع این ساخت‌وساز‌های غیرمجاز عمدتاً در قالب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی صورت گرفته است، گفت: با اجرای این قانون در سال جاری و تخریب ۱۱۵ بنای غیرمجاز ۱۱۷ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی استان قزوین آزادسازی شده است که معادل ۱۱.۷ هکتار است.

رحمان‌دوست با بیان اینکه ۶۸ حکم قلع و قمع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز یادشده در اراضی شهرستان بویین‌زهرا اجرا شده است، اضافه کرد: بنابراین میزان دست‌اندازی به زمین‌های زراعی در شهرستان بویین‌زهرا بیشتر از سایر نقاط استان قزوین است و به همین خاطر اهتمام جدی برای مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان داریم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین بعد از بویین‌زهرا بیشترین میزان اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز را داشته است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ فقره قلع و قمع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در شهرستان قزوین داشتیم که منجر به آزادسازی ۸۲ هزار متر مربع اراضی کشاورزی شده است.

رحمان‌دوست با ذکر اینکه ۷ مورد قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز هم در آبیک و البرز داشتیم، افزود: در ضمن از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از قلع و قمع ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی آوج و تاکستان نداشتیم و میزان تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان‌ها کمتر از ۴ شهرستان یادشده است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردمی با شماره ۱۳۱ تخلفات حوزه تغییرکاربری غیرمجاز و ساخت‌وساز غیرقانونی را به اطلاع کارشناسان و مدیران امور اراضی استان قزوین برسانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.